اردبیل؛

افزایش 10 درصدی مصرف گاز سی ان جی در استان اردبیل

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان اردبیل از افزایش 10 درصدی مصرف گاز سی ان جی در استان اردبیل نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدحجت مدنی در جلسه بررسی میزان مصرف CNG در اردبیل افزود: امسال میزان مصرف CNG در حدود 104 میلیون متر مکعب برآورد شد که نسبت به سال گذشته رشد 10 درصدی داشته است و خوشبختانه این موضوع سبب شده است که به میزان قابل توجهی در مصرف بنزین صرفه‌جویی شود و بتوانیم مصرف بنزین را به میزان 104 میلیون لیتر نسبت به سال گذشته کاهش دهیم.

وی گفت: استان اردبیل به دلیل شرایط ویژه و قابلیت‌های خاص آب‌و‌هوایی و تفریحی سالانه میزبان بسیاری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است و امسال این آمار نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و به همین دلیل در 6 ماهه نخست امسال میزان مصرف CNG نیز در سطح استان به طور چشم‌گیری افزایش داشته است.

مدنی افزود: مصرف CNG در استان اردبیل رکورد چندین سال مصرف CNG را شکست و این میزان توانست به صورت قابل توجهی مصرف بنزین را در سطح استان کاهش دهد که این مورد گواه از مصرف درست و به ‌صرفه سوخت بنزین توسط مردم در اردبیل است.

وی گفت: در شهریورماه امسال نیز نسبت به شهریور سال گذشته با مصرف 18 میلیون و 200 هزار متر مکعب گاز CNG شاهد 4.5 درصد افزایش مصرف CNG در استان اردبیل بوده‌ایم که انتظار می‌رود از این پس با بازگشت مسافران و گردشگران، مصرف CNG در این استان به مرور زمان کاهش یابد و به حالت قبلی باز گردد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، مصرف ، گاز ، سی ان جی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.