تبریز؛

15 مرکز سلامت در حال ساخت در تبریز

شهردار کلانشهر تبریز گفت: 15 مرکز سلامت در تبریز برای دسترسی آسان مردم به خدمات بهداشتی در حال ساخت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نجفی شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به اینکه هر چقدر رفاه مردم افزایش یابد به همان میزان رشد فرهنگی مردم نیز افزایش خواهد یافت گفت: رسیدن به شهر سالم ملزم به داشتن شهروندان سالم است.

وی گفت: سازمان شهرداری برای سلامت روحی شهروندان با ایجاد فضاهای مناسب شهری و ایجاد ورزشگاه ها و توسعه زیرساخت های شهری به لحاظ جسمی باید فضایی مناسب برای شروندان ایجاد کند که این امر با همکاری تمامی نهادهای ذیربط امکان پذیر خواهد بود.

شهردار کلانشهر تبریز ضمن اشاره به اینکه درحال حاضر 17خانه سلامت در تبریز وجود دارد اظهار امیدواری کرد و گفت: با مشارکت معاونت بهداشت و درمان 15 خانه سلامت در حال ساخت است که با اتمام این مراکز امیداریم دسترسی مردم به خدمات بهداشتی بهتر شود.

رئیس مرکز سلامت شهرداری تبریز نیز گفت: وظیفه اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز علاوه بر ارائه خدمات اجتماعی تلاش برای افزایش سلامت شهروندان است.

 علیرضا رحیمی با اشاره به هدف اجرای طرح اتوبوس های سلامت در تبریز افزود: اتوبوس های سلامت در محله های کم برخوردار برای دسترسی آسان شهروندان به خدمات بهداشتی آغاز شد که از این طرح در کشور الگوبرداری شده است.

وی تصریح کرد: در طرح اتوبوس سلامت 30 هزار نفر  بصورت رایگان از خدمات استفاده و غربالگری شدند و از لحاظ بیماری های شایع از جمله فشارخون و دیابت کنترل شدند.

رئیس مرکز سلامت شهرداری تبریز درخصوص افزایش فرهنگ و آگاهی شهروندان گفت: در خانه های سلامت به منظور افزایش سطح آگاهی مردم بصورت رایگان نزدیک به 250 هزار نفر آموزش روان شناسی، مامایی و اعتیاد داده شده است.

به گفته رحیمی از برنامه اداره سلامت، اتوبوس سلامت فاز دو و طرح بیمارستان بهبود در غربالگری سلامت پیش از ابتلاع به سرطان در اتوبوس های سلامت خواهد بود.

وی گفت: با همکاری اداره کل ورزش جوانان اتوبوس های سلامت به تمام ادارات به همراه تیم کارشناس روانشناسی مراجعه کرده و با ارائه خدمات ویزیت رایگان و غربالگری و مسائل آموزشی داده خواهد شد.

رئیس مرکز سلامت شهرداری تبریز همچنین افزود: افتخارآفرینی و مدال‌آوری بهزاد زادعلی‌اصغر در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو  مایع دلگرمی و افتخار مردم است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار