اردبیل؛

رونمایی از نقشه گردشگری استان اردبیل

همزمان با تجلیل از فعالان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری اردبیل، نقشه کلی گردشگری استان و شهرستان‌های ۱۰گانه در قالب ۱۱ نقشه تدوین شده در سرعین رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار داشت: تهیه نقشه های گردشگری در راستای طرح توسعه این حوزه در استان تدوین شده است.

کریم حاجی زاده با بیان اینکه تدوین این نقشه های گردشگری با مشارکت دانشگاه محقق اردبیلی صورت گرفته است، تصریح کرد: در مجموع ۱۱ نقشه از حوزه گردشگری استان تهیه و تدوین شده که از این تعداد یک نقشه کلی استان بوده و ۱۰ نقشه نیز به معرفی شهرستان های ۱۰گانه استان اختصاص دارد.

وی با اشاره به جانمایی هزار و ۸۴۲ مختصات جغرافیایی در نقشه گردشگری استان یادآور شد: این نقشه شامل جاذبه های گردشگری، مراکز اقامتی، تفرجگاه ها، مجتمع های خدماتی و پذیرایی، پمپ های بنزین و... استان و شهرستان ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان این مهم را در توسعه گردشگری منطقه بسیار موثر ارزیابی کرد و بیان داشت: در کنار نقشه های گردشگری، فیلم ظرفیت های گردشگری تمام شهرستان های استان نیز تهیه شده است.

وی با اشاره به قابلیت های منحصر به فرد گردشگری در این استان تاکید کرد که تمام شهرستان های استان اردبیل دارای توانمندی بالقوه و بالفعل در صنعت گردشگری بوده و بی شک با برنامه ریزی و تدبیر مناسب و نیز سرمایه گذاری لازم می توان این مناطق را به گردشگری اقتصادی تبدیل کرد.

حاجی زاده یکی از مهمترین مزیت های این طرح ها را توسعه سرمایه گذاری در مناطق گردشگری استان برشمرد و متذکر شد: تلاش می کنیم با ورود تخصصی به حوزه برنامه ریزی قابلیت های سرمایه گذاری در این حوزه را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.