اردبیل؛

رفع تصرف 2 هزار هکتار از اراضی ملی در استان اردبیل

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اردبیل گفت: حدود 2 هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در این استان رفع تصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ شهامت هدایت افزود: سال گذشته با همکاری دستگاه قضایی استان یکهزارو 890 هکتار اراضی تصرف شده را از دست افراد سودجو وفرصت طلب خلع ید شده و به بیت المال بازگردانده شده است.

وی گفت: در شهرستان های پارس آباد و بیله سوار همه بناهای غیرمسقف، غیرمجاز تخریب شده و 62 پرونده قضایی برای بناهای مسقف تشکیل شده است که برای چهار مورد این بناهای غیرمجاز حکم قلع و قمع صادر شده است.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اردبیل از تشدید برخورد با افراد سود جو و فرصت طلب خبر داد و افزود: امسال برای تخریب هر یک هکتار از اراضی ملی، متخلفان 80 میلیون ریال جریمه خواهند شد که این امر یک عامل بازدارنده محسوب می شود.

شهامت بیان کرد: برای ساماندهی عشایر و جلوگیری از تصرف های غیرقانونی با بنیاد مسکن به توافق رسیدیم که محدوده قشلاقات را مشخص کرده و بعد از بررسی و تائید اداره کل منابع طبیعی در قالب طرح هادی به متقاضیان اجازه احداث بنا با سند داده شود که این روش در جلوگیری از تخریب و تصرف غیر قانونی بسیار موثر خواهد بود.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان از برخورد قانونی و قاطع با کمک دستگاه قضایی با متخلفین و دست درازان به اراضی ملی خبر داد و اضافه کرد: پارسال 520 پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده و برای بعضی از پرونده ها حکم صادر شده که کمترین حکم صادره تاکنون جریمه حداقل یک میلیارد و 500 میلیون ریالی است.

انتهای پیام/ع



برچسب ها: اردبیل ، رفع ، تصرف ، اراضی ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.