اردبیل؛

خرید روزانه 160 تن شیر از تولید کنندگان استان اردبیل

معاون بهبوت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: روزانه 160 تن شیر از تولید کنندگان در استان اردبیل خریداری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهلول تکلوی که در دومین جلسه مدیریت یکپارچه زنجیره تولید شیر خام تا عرصه محصولات لبنی به بازار مصرف افزود: تعداد 93 واحد پرورش گاو شیری به صورت صنعتی در استان فعال است که 14 هزار و 394 راس گاو شیری مولد را شامل می شود علاوه بر آن در این استان تعداد 247 واحد پرورش گاو شیری به صورت سنتی و دارای پروانه بهره برداری فعال هستند که 2 هزارو 830 راس پرورش گاو شیری را نیز در خود جای داده است به همین دلیل در این استان استعداد بالقوه ای در تولید شیر خام درسطح کشور را دارد.

وی افزود: از 240 هزار و 300 تن شیر تولید استان 6/1 درصد آن را بز 5 درصد آن را گوسفند 5/6 درصد آن را گاومیش 6/21 درصد آن را گاو اصیل 43 درصد آن را گاو آمیخته و 3/22 درصد آن را گاوهای بومی تولید می کنند.

تکلوی گفت : در حال حاضر تعداد 23 واحد لبنی فعال در استان داریم که ظرفیت تولید سالانه آنها 431 هزار و 55 تن در سال است و تعداد واحد های غیر فعال نیز 18 مورد را شامل می شود که اگر در زنجیره تولید قرار بگیرند و از حالت راکد خارج شوند این واحدها نیز قادر خواهند بود سالانه 827 هزارو 376 تن شیر را فرآوری نمایند.

وی در خصوص وضعیت مراکز جمع آوری شیر از تولید کنندگان نیز افزود: خوشبختانه تعداد مراکز خرید شیر 33 واحد است که با جدیت و سعی و اهتمام قابل قبولی روزانه بیش از 160 تن شیر در روز از تولید کنندگان خریداری و تحویل صنایع لبنی می نمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.