ارومیه؛

اعلام علت تعطیلی پایگاه انتقال خون بوکان

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان علت تعطیلی پایگاه انتقال خون بوکان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛دکتر محمد مقصد حق گفت: سازمان انتقال خون یک سازمان مستقل از شبکه بهداشت و درمان است و تا کنون هم نیروی انسانی و فضای فیزیکی پایگاه انتقال خون از طرف این شبکه تأمین می شد.
وی افزود: طبق اعلام معاونت محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه فعالیت این پایگاه به روال سابق امری غیر قانونی بود و چون هیچ محلی برای تأمین اعتبار برای هزینه های جاری آن وجود نداشت، این واحد تعطیل شده است.
دکتر مقصد ادامه داد: طبق برنامه قاصدک(پرداخت مبتنی بر عملکرد)، هر گونه پرداختی به پرسنل باید مبتنی بر عملکرد فرد و میزان درآمدی که برای سیستم دارد باشد، که پایگاه انتقال خون چون هیچ درآمدی برای بیمارستان بوکان نداشت، به همین دلیل هم هر گونه پرداختی به پرسنل آن با مشکل مواجه بود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان اضافه کرد: این شبکه ماهیانه حدود 100 میلیون ریال برای تأمین فراورده های خونی مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان به سازمان انتقال خون پرداخت می کند و پیشنهاد این شبکه برای جلوگیری از تعطیلی پایگاه این بود که از این مبلغ، هزینه های پرسنلی تأمین شود که با مخالفت سازمان انتقال خون مواجه شد.
وی افزود: به منظور رفاه حال همشهریان محترم چندین نوبت شخصاً با مسئولین انتقال استان مذاکره کرده و همچنان پیگیریهای لازم را تا حصول نتیجه ایجاد پایگاه توسط سازمان انتقال خون همانند سایر شهرهای استان که از نظر جمعیتی با شهرستان بوکان قابل مقایسه نیستند، ادامه خواهیم داد و آماده هر گونه همکاری در این زمینه خصوصاً تأمین فضای فیزیکی هستیم.
یادآوری می نماید که تا پیش از این پایگاه انتقال خون بوکان هفته ای سه روز دایر بود که سالانه بیش از 5 هزار نفر اهداکننده خون به آن مراجعه می کردند.

انتهای پیام /م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.