دکتر امیر علی حمیدیه گفت:

آذربایجان غربی به عنوان مرکز علم سلولی در کشور شناخته شود

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلولی بنیادی معاونت ریاست جمهوری گفت:انتظار می رود استان آذربایجان غربی به عنوان مرکز علم سلولی در کشور شناخته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،صبح امروز، جلسه شورای فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی آذربایجان غربی با حضور دبیر ستاد، دبیر شورای راهبردی ستاد، مشاور مسئول داور المپیادهای ستاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و دیگر دانشگاههای استان و نیز جمعی از پزشکان و دانشجویان در محل دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.

این جلسه اولین برنامه ستاد در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و هفدهمین برنامه در میان دانشگاههای کشور بود که در آن به تبیین و تشریح اهمیت ایجاد ستاد توسعه علوم و فناوری سلولهای بنیادی و نیز چگونگی ایجاد تعامل و همکاری با افراد حاضر در جلسه پرداخته شد.

دکتر جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در این جلسه، دانشگاه استان را دارای ظرفیت بالایی برای مشارکت در حوزه های تحقیقات و پژوهش ستاد توسعه علوم و فناوری سلولهای بنیادی خواند و اظهار داشت: این دانشگاه در صدد است به دور از بخشی نگری به ایجاد تعامل علمی با دیگر مراکز علمی و دانشگاههای کشور بپردازد.

دکترحمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلولی بنیادی نیز در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به لحاظ تربیت نیروی انسانی کارآمد در بخش پژوهش و تحقیقات از مراکز علمی موثر در ستاد است بیان کرد: انتظار می رود که این استان به عنوان مرکز علم سلولی در کشور شناخته شود.

وی گفت: باید انقلابی در حوزه علمی و فرهنگی کشور اتفاق افتد تا اقدامات انجام گرفته در دانشگاهها به تولید منجر شود و ثروت به دنبال داشته باشد که در غیر اینصورت ناموفق عمل شده است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلولی بنیادی اظهار کرد: خوشبختانه ایران اسلامی در حوزه علوم سلولی عملکرد خوبی داشته است ولی این به تنهایی کافی نیست و برای اینکه در این زمینه نیز همانند برخی از زمینه ها وابسته به کشورهای دیگر نشویم بایستی به سرعت دست به تولید زده و این فنآوری را بومی سازی کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.