دبیر شورای راهبردی ستاد توسعه علوم و فنآوری سلولهای بنیادی:

نقشه راه ستاد توسعه علوم سلولهای بنیادی تدوین می شود

دبیر شورای راهبردی ستاد توسعه علوم و فنآوری سلولهای بنیادی گفت: نقشه راهبردی 10 ساله ستاد توسعه علوم و فناوری سلولهاس بنیادی توسط اعضای هیت علمی ستاد تهیه و تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،دکتر محمد امیر خانی، در جلسه شورای فناوری سلول ها بنیادی و پزشکی بازساختی آذربایجان غربی ،هدف از ایجاد ساختار سلولهای بنیادی کشور را پر کردن شکاف میان دانش آموختگان با جامعه و بازار کار خواند و اظهار داشت: در دانشگاههای کشور دانشجویان تربیت و به جامعه تحویل داده می شوند اما ایده های این افراد با نیازهای جامعه فاصله بسیاری دارند.

وی گفت: در حال حاضر کشور های دنیا به دنبال اقتصاد دانش بنیان هستند و ما نیز درصدد هستیم تا ذهنیت دانش آموختگان به زبان ادبیات بازار ترجمه شود.

دبیر شورای راهبردی ستاد توسعه علوم و فن آوری سلولهای بنیادی افزود: این ستاد در یک و نیم سال گذشته در سه حوزه فعالیتی که برگرفته از اسناد بالادستی است متمرکز شده است.

این مقام مسئول تهیه و تدوین نقشه راهبردی این ستاد را یکی از این فعالیت ها خواند و گفت: برنامه راهبردی 10 ساله از یک سال پیش با اهتمام اعضای ستاد تدوین شده و تا سال 1404 مسیر را مشخص کرده است که بر این اساس تلاش شده است در محور آموزش، پژوهش و منابع انسانی برنامه روشن و مشخصی داشته باشد و ظرفیت کشور در این راستا سنجیده شود.

دکتر امیر خانی افزود: تجاری سازی و بازار از دیگر اهداف و برنامه های این ستاد است برای اینکه حرفی برای گفتن در مورد علوم سلولهای بنیادی داشته باشیم باید به تولید دست زده و سهمی از بازار را به خود اختصاص دهیم.

وی توسعه ارائه خدمات سلولی را نیز فعالیت سوم ستاد خواند و خاطر نشان کرد: بدین منظور نیاز است همکاریهای خوبی میان ستاد و دیگر بخش ها و سازمانها باشد.

دبیر شورای راهبردی ستاد توسعه علوم و فن آوری سلولهای بنیادی اظهار کرد: در شش ماه گذشته در 17 دانشگاه کشور به اهمیت و تبیین اهداف این ستاد پرداخته شده است و تلاش شده است مسئولیت این شورا در استانها به دانشگاه علوم پزشکی هر استان واگذار شود.

امیر خانی گفت: این ستاد دارای اتاق فکری با 900 عضو هیت علمی بوده و با دارا بودن 27 کارگروه که بیش از 30 درصد آنها از بخش آموزش عالی و فنی مهندسی هستند فعالیت می کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.