رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی؛

10 هزار تن سیب از استان آذربایجان‌غربی صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: میزان صادرات سیب استان در نیمه نخست امسال، 10 هزار و 813 تن و به ارزش سه میلیون و 37 هزار و 802 دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛جعفرصادق اسکندری با اشاره به اینکه هم‌اینک 45 واحد تولیدی فعال در بخش آبمیوه و کنستانتره در استان وجود دارد اظهار داشت: در این باره ظرفیت تولید استان 500 هزار تن و در کل کشور دو میلیون و 400 هزار تن است.

وی با بیان اینکه سهم آذربایجان‌غربی در کل کشور 20 درصد است گفت: در کنار آن در داخل این 45 واحد تولیدی، 18 واحد کنستانتره وجود دارد که به صورت تخصصی این محصول را تولید می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در کل کشور تولید کنستانتره به طور میانگین 350 هزار تن است که 100 هزار تن آن در داخل استان آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.

اسکندری با اشاره به ارزش دلاری محصول سیب صادراتی در سال 94 بیان کرد: در سال گذشته برابر اعلام گمرک استان آذربایجان‌غربی، میزان صادرات سیب 650 میلیون دلار بوده است.

وی افزود: از این میزان حدود 55 درصد صادرات مربوط به بخش کشاورزی اعم از تولیدات و محصولات فرآوری شده آن از جمله آبمیوه، کنستانتره، پوره، رب گوجه فرنگی و سایر محصولات بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: براساس آمارها، در کل استان حدود هفت هزار نفر در این 45 واحد به اشتغال مشغول هستند که البته این آمار در فصول مختلف سال متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در سراسر سال گذشته میزان صادرات سیب از لحاظ وزنی 38 هزار و 441 تن به ارزش 15 میلیون و 169 هزار و 323 دلار بوده است گفت: کشورهای هدف صادراتی ترکمنستان، عراق، پاکستان، گرجستان، مصر، ترکیه، تاجیکستان، افغانستان و سودان بوده‌اند.

اسکندری تصریح کرد: میزان صادرات محصول سیب در نیمه نخست سال 95 نیز 10 هزار و 813 تن به ارزش سه میلیون و 37 هزار و 802 دلار بوده که از لحاظ ارزش دلاری 97.6 درصد رشد را نشان می‌دهد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال، کشورهای هدف صادراتی در محصول سیب، عراق، ترکمنستان، پاکستان و گرجستان بوده‌اند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.