انتقاد رئیس‌جمهور فیلیپین از آمریکا و حمایت مقامات روسی و چینی از موضع ضد آمریکایی وی

"رودریگو دوترته" روز یکشنبه گفت هنگامی که از آمریکا انتقاد کرده است، مقامات چین و روسیه سخنانش را تایید کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز یکشنبه، "رودریگو دوترته" – رئیس جمهور فیلیپین – گفت هنگامی که از آمریکا در برابر چین و روسیه شکایت کرده است، این کشورها وی را حمایت کرده اند.

وی گفت هنگامی که در نشست لائوس در مقابل "دیمیتری مدودف" – نخست وزیر روسیه – از آمریکا به تندی انتقاد کرده، این مقام روس نیز با وی موافقت کرده است.

دوترته در سخنرانی‌اش گفت: "من با مدودف ملاقات کردم و اکنون می‌خواهم درباره آن بگویم. به وی گفتم شرایط اینگونه است: آن‌ها (آمریکایی‌ها) من را در سختی قرار داده اند. آن‌ها به من بی‌احترامی می‌کنند. رفتار آن‌ها بی‌شرمانه است. مدودف گفت: آمریکایی‌ها همین‌گونه‌اند. ما شما را کمک خواهیم کرد."

خشم دوترته از آمریکا از زمانی افزایش یافت که باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – درباره اعلان جنگ رئیس جمهور فیلیپین با باندهای مواد مخدر در این کشور -- که تعداد بسیاری کشته داده است --، اظهار نگرانی کرد.

کاخ سفید دیدار روسای جمهور آمریکا و فیلیپین در لائوس را پس از آنکه دوترته به اوباما ناسزا گفت، لغو کرد.

روز دوشنبه، دوترته گفت به چین نیز درباره آمریکا شکایت کرده است. بر اساس گفته‌‎های وی، یکی از مقامات چین گفت فیلیپین از اتحاد با آمریکا به موفقیت دست نخواهد یافت. وی در سخنانش توضیح نداد با چه مقامی صحبت کرده است و به صورت دقیق چه جملاتی میان آن‌ها رد و بدل شده است.

دوترته در سخنرانی‌های اخیر، به طور مکرر اعلام کرده است روابط فیلیپین با چین و روسیه را وارد فاز جدیدی خواهد کرد. وی به خصوص درباره افزایش روابط تجاری و بازرگانی با این کشورها به منظور اتخاذ سیاست‌های خارجی مستقل اشاره کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار