اراک؛

ترویج فرهنگ ترافیک با کمک فرهنگیان

در همایش فرهنگ یاران ترافیک بر همکاری فرهنگیان استان مرکزی با پلیس راهور به منظور کاهش حوادث جاده ای تاکید شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در همایش فرهنگ یاران ترافیک که معلمان و دبیران مدارس آموزش و پرورش استان حضور داشتند رییس پلیس راهور استان مرکزی گفت: در سطح استان 12 هزار فرهنگی داریم که تعاملات خوب و سازندهای با راهنمایی و رانندگی دارند و در جهت پیشبرد اهداف فرهنگ ترافیک با آموزش سازنده دانش آموزان گام برمی دارند.
سرهنگ ابوالفضل امیدی افزود: این همایش در هفته نیروی انتظامی به منظور تقدیر از فرهنگ یاران ترافیک تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال آمار تصادفات درون شهری 16 درصد کاهش داشته که در این 6 ماهه بیشترین آمار فوتی مربوط به عابرین پیاده و راکبین موتور سوار می باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: همکاران فرهنگی ما در ارتباط با توسعه فرهنگ ترافیک و انتقال مسائل و مباحث ضروری در این حوزه به دانش آموزان در همراهی با نیروی انتظامی تلاش می کنند.
فولادوند گفت: تلاش مجموعه آموزش و پرورش این است که فرهنگ ترافیک و رفتار صحیح در دانش آموزان نهادینه شود.
وی افزود: تلاش در جهت توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک ، تلاش در جهت معروف کاربردی است که دامنه گسترده ای هم در جامعه و هم نهی از منکری است که اگر مراقبت نکنیم به همان موازات گستردگی آن به جامعه آسیب می رساند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی  هم گفت: در پیشگیری از جرم 32 دستگاه دخیلند که یکی از این دستگاهها، آموزش و پرورش است که بستر ساز امنیت اجتماعی  است.
سرهنگ سپهوند افزود: در پیشگیری با استفاده از شرایط جامعه باید مجرمین زودهنگام شناسایی شوند و تلاش ما در این است که از تکرار رفتارهای مجرمانه جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: انتظار از فرهنگیان عمل با اخلاص، ارتباط روحی با فرزندان، شناخت ویژگی و شخصیت های روحی روانی دانش آموزان است.
در پایان این همایش از 18 نفر از فرهنگ یاران فعال در حوزه ترافیک تقدیر شد.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.