یاسوج؛

جامعیت برش استانی برنامه ششم توسعه در رشد استان نقش دارد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جامعیت برش استانی برنامه ششم توسعه نقش اساسی در کمک به رشد و پیشرفت همه جانبه این استان در تمامی زمینه ها دارد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فتاح محمدی در نشست کارگروه امور اجتماعی برنامه ششم توسعه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: دستگاه های اجرایی این استان برای ارائه آمار و اطلاعات دقیق و بموقع از حوزه فعالیت خود به منظور تهیه برش استانی برنامه ششم توسعه همکاری لازم را با سازمان برنامه و بودجه استان داشته باشند.

وی گفت: مهم ترین اصل که باید در آمار و اطلاعات ارائه شده توسط نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد مدنظر باشد اعلام وضعیت کنونی در هر بخش اعم از اقتصادی، فرهنگی، علمی، هنری، ورزشی و اجتماعی و شرایط مطلوب آنها در سال 1399 و پایان برنامه ششم توسعه بر اساس میانگین شاخص های کشوری است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تمامی ظرفیت های موجود در این استان برای تهیه و تدوین هر چه مطلوب تر برش استانی برنامه ششم توسعه به کار گرفته شود.

وی عنوان کرد: برش استانی برنامه ششم توسعه پس از تصویب نهایی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال می شود.

محمدی ابراز داشت: پیش بینی می شود که برش استانی برنامه ششم توسعه کهگیلویه و بویراحمد دهه سوم مهر سال جاری به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شود.

وی با اشاره به اهمیت تهیه و تدوین برنامه های توسعه در کشور، گفت: تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها باید برنامه محور باشد زیرا در این صورت اعتبارات و امکانات متناسب با اولویت ها و نیازها توزیع می شود که این امر نیز توسعه روز افزون کشور را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: حوزه فرهنگ و هنر این استان باید بر اساس برش استانی برنامه ششم توسعه و تا سال 1399 در تمامی شاخص ها ارتقا یابد.

رضا دهبانی پور اظهار داشت: کارهای ارزنده ای تاکنون برای رونق حوزه فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد انجام شده اما باید تلاش بیشتری در این زمینه شود.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فرهنگی و هنری کمبودهایی از جمله در زمینه زیرساخت ها دارد و فاصله آن با دیگر استان های کشور نیز چشمگیر است.

دهبانی پور بیان کرد: عوامل مؤثر در زمینه عقب ماندگی حوزه فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به دیگر نقاط کشور با وجود برخورداری از استعدادهای متعدد نیازمند آسیب شناسی دقیق و اصولی است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.