کرمانشاه ؛

کودکان را در دنیای مجازی رها نکنید.

مدیر کل کانون استان کرمانشاه گفت: مسئولان نباید از هزینه کردن برای کودک و دنیای وی در هراس باشند چراکه هزینه کردن برای کودک هزینه کردن برای آینده خود ماست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رضا موزونی با بیان اینکه کودک و بازی دو واژه جدایی ناپذیر از هم هستند، افزود: بازی، دنیای کودک است.حذف بازی از دنیای کودک یعنی گرفتن زندگی از کودک ،کودک و بازی لازم و ملزوم هم هستند.

وی گفت:در گذشته بازی‌ها شکل طبیعی داشتند و کودکان در دنیای حقیقی  انرژی خود را تخلیه می کردند.

می‌دویدند، فریاد می کشیدند و در بازی های تیمی و مشارکتی ، مسئولیت پذیری را فرا می گرفتند. افزایش خلاقیت، توان بدنی وسرعت بالا و چگونگی حضور در جامعه  نتایج غیرمستقیم بازی در گذشته بود.

موزونی با اشاره به  بازی های رایانه ای گفت: بازی‌هایی که آنلاین نیستند قابل کنترل ترند. بازهای آنلاین تحت تسلط ما نیستند و کودک در این دنیا رها می شود. کودک ما در این دنیا دو ادبیات « به من چه» و « به تو چه » را دارد و این چیزی غیر از گستاخی نیست.هر چند تنهایی، کم تحرکی، آسیب های سیستم بدنی از جمله  خمودگی و ضعف بینایی به باید بر دیگر عوارض سوء این بازی ها اضافه کرد.

وی ادامه داد: در دنیایی که کشورهای پیشرفته برای کودکان ساخته اند ، کودک در درجه اول اهمیت قرار دارد و به وی بها داده می شود. این کودکان در دنیای حقیقی گمند اما در دنیای مجازی معروف هستند به همین خاطر دوست دارند در فضای  مجازی زندگی کنند.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.