یاسوج؛

خادمی استاندار: عدم توازن در کشور ریشه تاریخی دارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نهادهای قوی برای توازن منطقه‌ای نیاز داریم تا برخی استان‌های توسعه نیافته خود را بالا بکشند که لازم است صندوق‌های توسعه‌ای راه‌اندازی شوند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سید موسی خادمی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عدم توازن در کشور مشکلی را به همراه دارد که ریشه تاریخی دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخشی از این عدم توازن زاینده سیاست‌ها و قوانین است که باید در برنامه ششم توسعه فکری برای آن شود. 

وی تصریح کرد: نهادهای قوی برای توازن منطقه‌ای نیاز داریم تا برخی استان‌های توسعه نیافته خود را بالا بکشند که لازم است صندوق‌های توسعه‌ای راه‌اندازی شوند و شرکت‌های توسعه‌های وابسته به دولت برای سرمایه‌گذاری در استان‌های محروم الزام شوند.

خادمی با نام بردن از چنین نهادی گفت: ایدرو و ایمیدرو و بنیاد مستضعفان باید وارد این مناطق شوند و سرمایه‌گذاری کنند.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون 85 درصد منابع در سطح ملی و تنها 15 درصد استانی است که موجب تضعیف مدیریت استان‌ها و مناطق شده است.

خادمی بیان کرد: بانکی در استان داریم که 400 میلیارد تومان ارز استان را جذب کرده و تنها 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است که باید برای سرمایه‌گذاری، بانک‌های خصوصی هم ملزم به سرمایه‌گذاری شوند.

وی عنوان کرد: چند استان در کشور هستیم که بیشترین تولید آب را داریم اما بیشتر حجم آب استان به استان‌های پایین دست اختصاص داده می‌شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در استان‌های ما پاداش مناطق محروم کارمندان به درستی پرداخت نشده که همین موجب بروز مشکلات اجتماعی شده که لازم است مجلس برای رفع این مشکل و تامین بار مالی ان کمک کند.

خادمی تصریح کرد: این مربوط به پاداش مناطق محروم از سال 67 تا 84 است که بالغ بر 31 میلیارد تومان است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.