یاسوج؛

بیش از 2 هزار کودک مبتلا به سوء‌ تغذیه سبد غذایی دریافت کردند

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اعتبار 11 میلیارد ریالی بیش از 2 هزار کودک مبتلا به سوء‌ تغذیه سبد غذایی دریافت کردند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فرید محبی در جلسه شورای مدیران، ضمن گرامیداشت هفته کودک، با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و بیماری‌های کودکان ناشی از سوء تغذیه است، اظهار کرد: کمیته امداد در این زمینه با توزیع سبد غذایی در راستای تأمین‌بخشی از نیازهای غذایی کودکان زیر پنج سال دچار سوء تغذیه، گام برداشته است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ارائه خدمات بهداشتی و کمک به حفظ سلامت مددجویان و به خصوص کودکان یکی از برنامه‌های کمیته امداد است، افزود: در همین زمینه در سال جاری 11 میلیارد و 220 میلیون ریال جهت تهیه سبد غذایی برای کودکان زیر 5 سال هزینه شده است.

محبی با اشاره به اینکه تعداد 2 هزار و 500 کودک زیر شش سال دچار سوءتغذیه از سبدهای غذایی کمیته امداد، امسال بهره‌مند شده‌اند، گفت: شاخص‌های رشد در کودکان تحت حمایت این طرح به طور مستمر سنجیده می‌شود و کودکان دچار سوءتغذیه از طریق مراکز بهداشتی شناسایی و برای دریافت سبد غذایی به این نهاد معرفی می‌شوند.  

این مسؤول سرانه هر کودک را 748 هزار ریال عنوان کرد و گفت: سبدهای غذایی این کودکان شامل برنج، ماکارونی، عدس، پنیر، سویا، روغن و شکر است که بین خانواده‌های این کودکان توزیع می‌شود و کودکان پس از بهبودی از چرخه این طرح خارج و کودکان دارای سوء تغذیه جایگزین می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی این طرح کمک و مساعدت به مددجویان و ساماندهی وضعیت معیشتی آنها است، یادآور شد: کمیته امداد استان سال گذشته 15 میلیارد و 700 میلیون ریال برای کمک به تغذیه 2 هزار کودک زیر شش سال هزینه کرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.