اردبیل؛

تولید 9 هزار تن تخم‌‌مرغ در اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه 9 هزار تن تخم مرغ در استان اردبیل تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهلول تکلوی افزود: در استان اردبیل وضعیت تولید تخم مرغ مناسب است به طوری که 28 واحد مرغداری تخمگذار به ظرفیت 9 هزار تن و تعداد 688 هزار قطعه فعالیت می‌کنند که بخشی از نیاز استان از این طریق تامین می‌شود.

وی گفت: البته نیاز استان بیش از 13 هزار تن است که با برنامه‌ریزی انجام شده مازاد نیاز استان از طریق استان‌های همجوار تعیین می‌شود به طوری که هیچ مشکلی در واردات آن نداریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین یادآور شد: ما هیچ‌گونه صادراتی در این زمینه نداریم و سیاست ما این است که مردم را ترغیب و تشویق به خوردن تخم‌مرغ حداقل روزانه یک عدد کنیم چرا که تخم‌مرغ از مواد غذایی دارای شرایط خاص است که همه پروتیئن و مواد مورد نیاز بدن در آن یافت می‌شود.

تکلوی افزود: در تخم‌مرغ انواع مواد غذایی وجود دارد به طوری که هم پروتئین و هم سایر ویتامین‌ها، مواد معدنی، کلسیم و آهن در آن یافت شده و 70 درصد چربی تخم‌مرغ نیز غیراشباع است به طوری که برای بدن ضرر و زیانی ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل پایین بودن سرانه مصرف تخم مرغ را یادآور شد و گفت: در حالی که سرانه مصرف تخم‌مرغ در دنیا 24 کیلوگرم است این رقم در کشور نصف این میزان است به طوری که کمتر از 11 کیلوگرم مصرف سرانه تخم‌مرغ را در استان اردبیل شاهد هستیم.

وی در ادامه حمایت از تولیدکنندگان و ارائه خدمات متنوع به آنها را یادآور شد و گفت: علاوه بر نظارت‌های بهداشتی توسط کارشناسان و توجه به امر ترویج و آموزش به شکل هدفمند از تولیدکنندگان حمایت می‌کنیم و در توزیع نهاده‌های مورد نیاز در خدمت تولیدکنندگان هستیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، تخم ، مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.