رئیس سازمان محیط زیست:

مصوبات دولت به بهبود وضعیت هوا در تهران انجامید/ مقابله با معضلات دیگر دشواری های خاص خود را دارد

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به برنامه ریزی برای مقابله با معضلات زیست محیطی گفت: دشواری های جغرافیایی، اقلیمی و تغییر آب و هوایی مانند تداوم خشکسالی و مشکلات اعتباری بهبود شرایط را مشروط به عوامل مختلفی می سازد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار در اینستاگرام خود با اشاره به تصویر منتشره از جدول وضعیت هوای 6 ماهه در 5 سال گذشته نوشت: «جدول بالا که از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران منتشر شده، بهبود وضعیت کلانشهر تهران را در شش ماهه اول پنج سال اخیر نشان می دهد.

این اتفاق نتیجه برنامه ریزی و از نتایج مصوبه اردیبهشت 93 هیات دولت است.
اصلاح وضعیت سوخت، اعمال استاندارد خودروها، کاهش آلایندگی نیروگاهها و مواردی از این دست که به طور ملی و در سطح کشور انجام شده، سبب بهبود نسبی وضعیت هوا در کلانشهرها شده است. 

اما مقابله با عواملی که جنبه طبیعی و جغرافیایی دارد، سخت تر، دراز مدت و پیچیده تر است. مانند پدیده اینورژن یا وارونگی دما در فصول سرد تهران یا گرد و غبار در استان های مختلف به ویژه استان های مرزی.

به همان نسبت که برای تحقق جدول بالا تلاش شده، البته برای مقابله با معضلات سخت تر و پدیده های پیچیده تر هم برنامه ریزی و تلاش شده و می شود. 
اما دشواری های جغرافیایی، اقلیمی و تغییر آب و هوایی مانند تداوم خشکسالی و مشکلات اعتباری که دلایل آن برای هموطنان روشن است، بهبود شرایط را مشروط به عوامل مختلفی می سازد.

امیدوارم با عنایت خداوند و انجام وظیفه درست دستگاههای دولتی و همکاری و مشارکت مردم با همه توان به سمت حل مشکلات پیش برویم.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار