عباسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمله عربستان به یمن، سناریویی آمریکایی-اسرائیلی است/باید افکار عمومی جهانی را از این جنایات آگاه کنیم

یک عضو فراکسیون ولایت مجلس گفت:حمله عربستان به یمن براساس سناریوی آمریکا و اسرائیل پیش می‌رود.

اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به حملات اخیر جنگنده‌های عربستان به عزاداران حسینی در کشور یمن واکنش نشان داد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی و آمریکا خط مشی سیاسی عربستان را ترسیم می‌کنند و ریاض به دنبال پیاده کردن سناریوی اسرائیل و آمریکا در جهان اسلام است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه عربستان به خودی خود تصمیم‌ گیرنده نیست، تأکید کرد: عربستان در جنگ‌های نیابتی اعم از جنگ موصل در گرداب تصمیم‌سازان خود گرفتار شده است.

عباسی با اشاره به سیاست‌های خصمانه آمریکا و اسرائیل در حلب بیان داشت: نقشه آمریکا در حلب به نوعی به بن بست خورده و در حال حاضر آمریکا به دنبال حملات به یمن از طریق عربستان است.

این نماینده مجلس ادامه داد: هدف عربستان از حملات به یمن تحریک ایران است که به هیچ وجه به اهداف خود نمی‌رسد. 

وی با بیان اینکه افکار عمومی جهان حملات اخیر عربستان علیه یمن را محکوم خواهند کرد، افزود: معتقدم هیچ وجدان آگاهی در جهان پذیرای اقدامات نظامی عربستان در یمن نیست.

عباسی با بیان اینکه رد پای وهابیت در حملات عربستان به یمن به چشم می‌خورد، ادامه داد: برخی مفتی‌های عربستان طبق تفکرات وهابیت ریختن خون شیعیان را مباح می‌دانند و به اختلافات شیعه و سنی دامن می‌زنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حملات نظامی عربستان و کشتار مردم یمن لکه‌ ننگی برای این رژیم تلقی خواهد شد، تصریح کرد: این تعجب برانگیز است که چرا سایر کشورهای جهان در قبال این موضوع سکوت کرده‌اند و به آن واکنش نشان نمی‌دهند.

نمایند مردم رودسر با بیان اینکه ایران باید در رابطه با حملات عربستان به یمن تحرکات دیپلماتیک داشته باشد، گفت: ما باید از ظرفیت سازمان بین‌المجالس اسلامی در انعکاس جنایات عربستان در یمن استفاده کنیم تا از این طریق افکار عمومی را متوجه رفتار عربستان در منطقه کرده باشیم.

عباسی با بیان اینکه سازمان ملل متحد بازیچه دست آمریکایی‌هاست در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم انفعال سازمان‌های بین‌المللی درباره کشتار عربستان در یمن به نوعی با نگاه سیاسی همراه شده است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.