ابراهیمی در کمیته سازمان ملل اتحادیه بین المجالس؛

ایران اهمیت فراوانی برای اجرای موفق وظایف سازمان ملل در حفظ صلح و امنیت بین المللی قائل است

ایران اهمیت فراوانی برای اجرای موفق وظایف سازمان ملل در حفظ صلح و امنیت بین المللی قائل استنماینده مجلس در نشست ۱۳۵ اتحادیه بین المجالس با عنوان "پاسخگویی سازمان ملل متحد در قبال اتهامات مربوط به استثمار و سوءاستفاده جنسی توسط نیروهای حافظ صلح ملل متحد" سخنرانی کرد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا ابراهیمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست 135 اتحادیه بین المجالس با عنوان "پاسخگویی سازمان ملل متحد در قبال اتهامات مربوط به استثمار و سوءاستفاده جنسی توسط نیروهای حافظ صلح ملل متحد" سخنرانی کرد.

متن سخنرانی به شرح زیر است:

من به نمایندگی از ملت بزرگ ایران خدمت شما آمده ام

بسم الله الرحمن الرحیم

آقای رئیس

خانم ها و آقایان

جمهوری اسلامی ایران اهمیت فراوانی برای عملیات حفظ صلح سازمان ملل متحد و اجرای موفق وظایف آن در حفظ صلح و امنیت بین المللی قائل می باشد.

با این حال مایلم نگرانی عمیق خود را نسبت به افزایش تاسفبار اتهامات مربوط به استثمار و سوءاستفاده جنسی توسط صلح بانان در نقاط مختلف جهان ابراز نمایم.

متاسفانه علی رغم سیاست های کنونی سازمان ملل متحد جهت ممانعت از ارتکاب استثمار و سوءاستفاده های جنسی در ماموریت های حفظ صلح سازمان ملل متحد، اتهامات اخیر شکست سیستماتیک سازمان ملل و کشورهای تامین کننده نیرو را نه تنها ممانعت از وقوع این جرایم، بله گزارش دهی موثر، محاکمه مرتکبان و نیز ارائه خدمات به قربانیان را نشان می دهد.

نیروهای سازمان ملل نبایستی به هیچ وجه تصویر این سازمان را به واسطه صدمه زدن به مردمی که به آن خدمت می کنند، مخدوش نمایند.

در این رابطه ما سازمان ملل متحد را تشویق می کنیم تا اجرای سیاست عدم تحمل در قبال هرگونه سوءرفتار از جمله استثمار و سوءاستفاده جنسی را ادامه دهد.

همکاران محترم

ما نیازمندیم این موضوع درک شود که تحقیق در مورد اتهامات مربوط به استثمار و سوءاستفاده جنسی وظیفه اصلی کشورهای تامین کننده نیروی نظامی و پلیس برای عملیات حفظ صلح ملل متحد بوده و این کشورها بایستی اقدامات مناسب را در مورد اتهامات مربوطه انجام داده و متهمان را در زمینه این اتهامات پاسخگو نمایند. از این طریق کشورهای تامین کننده نیروی نظامی و پلیس می توانند تعهد خود به سیاست عدم تحمل در برابر جرایم مربوطه را نشان داده و منزلت اکثریت صلح بانان که وظایف خود را با جدیت انجام می دهند، را حفظ نمایند. در این رابطه مجالس کشورهای تامین کننده نیرو برای عملیات حفظ صلح مسئولتی سترگی جهت اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از وقوع این جرایم و سپردن متهمان به دست عدالت برعهده دارند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تامین کننده نیرو برای عملیات حفظ صلح ملل متحد، حمایت قوی خود را از اجرای یک سیاست عدم تحمل در برابر استثمار و سوءاستفاده جنسی در ماموریت های حفظ صلح ملل متحد توسط صلح بانان اعلام می نماید و بر مسئولیت مشترک پارلمان های جهان در تقویت مقابله با این پدیده و ایجاد نظامی جهت پاسخگو نمودن مرتکبان تاکید می نماید.

متشکرم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار