اردبیل؛

راه اندازی نیروگاه های 300 مگاواتی در استان اردبیل حمایت می شود

وزیر نیرو گفت: درخواست هایی در زمینه راه اندازی چند نیروگاه با ظرفیت 300 مگاوات در استان اردبیل وجود دارد که این وزارتخانه از آنها استقبال و حمایت می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حمید چیت چیان افزود: بخش خصوصی درخواست راه اندازی 300 مگاوات نیروگاه های کوچک به صورت دی. جی. و سی. اچ. پی. یا انرژی های تجدید پذیر در این استان دارد که وزارت نیرو به صورت کامل از این طرح ها حمایت خواهد کرد.

وی افزود: برق یکی از ساختارهای ضروری توسعه اقتصادی است و از این رو در استان اردبیل نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان با ظرفیت بیش از 960 مگاوات فعال است و از طریق شرکت مالک و تامین اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی بخش بخار آن نیز تکمیل خواهد شد.

وزیر نیرو بیان کرد: سه واحد بخار با ظرفیت حدود 500 مگاوات به این مجموعه اضافه خواهد شد که عملیات اجرایی آن در حال انجام است و با اتمام پروژه ظرفیت تولید برق استان اردبیل به بیش از یک هزار و 500 مگاوات می سد.

چیت چیان گفت: در بخش آب نیز پروژه های گسترده ای در این استان در حال اجراست که از جمله می توان به شبکه پایاب و زهکشی سد خداآفرین به وسعت 62 هزار هکتار اشاره کرد که 12 هزار هکتار آن امسال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: دولت به این پروژه توجه ویژه ای داشته و اعتبارات مناسبی برای آن اختصاص داده ، از جمله 9 هزار میلیارد ریال برای پروژه های جهاد کشاورزی و وزارت نیرو امسال اختصاص می دهد که امید می رود هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

وی عنوان کرد: همچنین 2 سد تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و سدهای بزرگ عمارت و احمد بیگلو نیز در دست اجرا می باشند که سد عمارت در سه نوبت کاری فعال بوده و سال آینده آبگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.