فرهنگسرای اندیشه با صدای شهید صیاد شیرازی همراه شد

آیین رونمایی کتاب صوتی شهید سپهبد صیاد شیرازی و آخرین عنوان چاپ شده از مجموعه «تقویم تاریخ دفاع مقدس» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛کتاب صوتی شهید سپهبد صیاد شیرازی با صدای آن شهید بزرگوار و مجموعه «تقویم تاریخ دفاع مقدس» و «نقش زنان در دفاع مقدس» با حضور امیرعبدالرحیم موسوی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح و حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در فرهنگسرای اندیشه رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم امیر سرتیپ موسوی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با ایراد سخنانی پیرامون کربلا و واقعه عاشورا اظهار داشت: ذکر عاشورا و یادآوری آن فواید بسیاری دارد؛ از جمله آنکه تمامی زنگارها و سیاهی‌هایی که در گذر زمان بر دلها نشسته را پاک کرده و همچنین یاد امام حسین (ع) در قیام عاشورا و رفتارهای سازنده آن حضرت، قلب آدمی را به خلق و خوی انسانی متبادر می‌کند.

وی افزود: مبداء تاریخی دوران دفاع مقدس یکی از نزدیک ترین حوادث به واقعه عاشورا است و تمامی آنچه که در این دوران گذشت ملهم از قیام عاشورا و آموزه های ابا عبدالله الحسین (ع) بود.

امیر سرتیپ موسوی در ادامه تصریح کرد: در واقع دفاع مقدس یک تابلوی نقاشی محدودی از صحنه عظیم عاشورا است که برای صیقل دادن دل ها و روشن نگاه داشتن دوران دفاع مقدس باید از راه های گوناگون عمل کرد و این چراغ فروزان را روشن نگاه داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیرامون موضوع دفاع مقدس اقدامات زیادی صورت گرفته ولی در مقایسه با عظمت آن کم بوده و هنوز جای کار وجود دارد. از جمله کارهای شورانگیز و امیدوار کننده در این راستا نگارش مجموعه «تقویم تاریخ دفاع مقدس» است که توسط نشر آثار دفاع مقدس منتشر شده که می توان آن را به جهت مستند بودن و ثبت و ضبط دقیق وقایع مجموعه ای منحصر به فرد به شمار آورد.

امیر سرتیپ موسوی در خصوص کتاب «نقش زنان در دفاع مقدس» نیز تصریح کرد: هر چیزی که با عنوان امدادهای غیبی در دوران دفاع مقدس ذکر شده درست است و به اعتقاد من یکی از برجسته ترین و بزرگترین امداد های غیبی روحیه زنان و مادران در این دوران بود و کتاب مذکور با دیدی تحقیقی و طرح سوالات و فرضیه هایی که تا به حال به آنها پرداخته نشده، اثر وزین، ارزشمند و فاخری برای نسل امروز و آینده خواهد بود.

وی در پایان پیرامون ویژگی های برجسته شهید سپهبد صیاد شیرازی و کتاب صوتی ارائه شده از این شهید بزرگوار خاطرنشان کرد: او سوارکار عرصه خلوص، شجاعت و ایثار بود که تبیین یکی از ويژگی‌های شخصیتی آن بزرگوار به شمار می‌آید تا جایی که همواره پس از عملیات های انجام شده شرح و چگونگی انجام آن را برای مستمعین تبیین می کرد که نوارهای سخنان این شهید موجود است. از خصوصیات این تبیین ها رگه های خلوص و پالایش شده از تعصب غلط بود که حقیقت وقایع جنگ را با لحن و زبان شیوا و شیرین در این کتاب صوتی می‌توان یافت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار