اردبیل؛

افزایش 41 درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری استان اردبیل

معاون کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری استان در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ صفر توحیدی در جلسه بررسی میزان جلب مشارکت‌های مردمی در ماه محرم برای کمک به نیازمندان در اردبیل اظهار داشت: طرح اطعام حسینی در مساجد و حسینیه‌های استان با حضور و مشارکت پرشور خیران همچنان در حال برگزاری است و خیران اردبیلی بیش از 4 میلیارد ریال در قالب طرح احسان حسینی در دهه نخست ماه محرم به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان کمک کردند.

وی با بیان اینکه عمده مساعدت‌های مردم نیکوکار به صورت غذای گرم، سبد غذایی و برپایی سفره اطعام دسته جمعی بین نیازمندان توزیع شده است، تصریح کرد: طرح احسان حسینی به منظور تقویت و ترویج فرهنگ انفاق در جامعه و ساماندهی نذورات مردمی برای توزیع بین خانواده‌های نیازمند اجرا می‌شود.

توحیدی بیان کرد: برگزاری این طرح تا پایان ماه صفر ادامه داشته و نیکوکاران می‌توانند در قالب طرح احسان حسینی کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به دفاتر کمیته امداد یا مراکز نیکوکاری تحویل دهند تا در اسرع وقت بین اقشار آسیب پذیر توزیع شود.

وی با بیان اینکه 25 مرکز نیکوکاری آماده دریافت صدقه و نذرهای مردمی در ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران باوفایش هستند، افزود: کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 41 درصد افزایش داشته به طوری که مردم خیر استان امسال بیش از 20 میلیارد ریال به مراکز نیکوکاری کمک کرده‌اند که این امر بیانگر افزایش روزافزون اعتماد عمومی به این مراکز است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل در ادامه با اشاره به جذب 2 هزار و 178 حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین تصریح کرد: این حامیان تکلف 2 هزار و 594 یتیم و فرزندان مشمول طرح محسنین را بر عهده گرفته‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.