شیراز؛

ویتامین آفتاب در مدرسه های شیراز

ویتامین آفتاب به مدرسه های شیراز رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دكتر عبدالحسین فرح بخش رئیس مركز بهداشت شیراز گفت: تاكنون در ناحیه دو شیراز، 174هزار و 944 قرص آهن و 176 هزار و 272 قرص ویتامین D ،در ناحیه چهار، 192هزار و 672 قرص آهن و 186هزار و 264 قرص ویتامینD به صورت هفته ای یك عدد قرص آهن و به مدت 16 هفته در مدرسه های مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه و ماهانه یك عدد قرص مگادوز ویتامینD به مدت هشت ماه در مدرسه های مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه توزیع شده است.
وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح توزیع مكمل آهن و مگادوز و یتامین D در طول سال تحصیلی برای دانش آموزان پسر و دختر، همچنین ارتقای آگاهی مدیران ناحیه دو آموزش و پرورش، طبق برنامه آموزشی اعلام شده از سوی واحد بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی، 107 مدیر این ناحیه با مراحل اجرای طرح آهن یاری و ویتامین D آشنا شدند.
دكتر عبدالحسین فرح بخش افزود: در این نشست، اهمیت و نقش آهن در بدن و راه های پیشگیری و درمان كم خونی فقر آهن، روند اجرای توزیع قرص آهن در سطح مدرسه های مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه شیراز، اهمیت ویتامین آفتاب یا دی و نقش آن در سلامت و روند اجرای توزیع مگادوز ویتامین D در سطح مدرسه های مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه شیراز مورد تاكید قرار گرفت.  
مسئول واحد بهبود تغذیه این مركز نیز گفت: اجرای طرح آهن یاری برای پیشگیری از كم خونی در دختران و ارتقای آگاهی معلمان و پدر و مادرها در زمینه شناسایی و پیشگیری از كم خونی عموم مردم و همچنین اجرای طرح مکمل یاری ویتامین دی در دختران، را در توسعه سلامت آینده جامعه موثر برشمرد.
مریم مهارت با بیان اینکه آهن یك ماده مغذی موردنیاز برای ادامه حیات و یك بخش مهم در ساختمان هموگلوبین و به علاوه جزء اساسی برخی از مهم ترین آنزیم های بدن است، افزود: این ماده برای عملكرد طبیعی مغز و سیستم ایمنی هم ضروری است.
او به نقش ویتامین D به عنوان ویتامین آفتاب در سلامت افراد اشاره کرد و ادامه داد: این ویتامین در رشد و استحكام استخوان و دندان، افزایش مقاومت ایمنی بدن و پیشگیری از بروز آلرژی و آسم، پیشگیری از بروز برخی بیماری های غیرواگیر نظیر دیابت، قلبی عروقی، سرطان ها و MS نقش دارد.  
مسئول واحد تغذیه این مركز برای پیشگیری از كمبود این ویتامین، به قرار گرفتن روزانه پوست به میزان 20 دقیقه در مقابل نور مستقیم خورشید و یا مكمل یاری با قرص ویتامین D توصیه کرد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار