شیراز؛

آسم شايع ترين بيماري مزمن كودكان است

مسوول واحد بيماري هاي غيرواگير مركز بهداشت شهداي انقلاب گفت: در چند سال اخير افزايش شيوع آسم در كودكان و نوجوانان، بر ضرورت مراقبت هاي پزشكي در اين بيماري در مدرسه ها تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مژگان وطن پرست مسوول واحد بيماري هاي غيرواگير مركز بهداشت شهداي انقلاب آگاهي اولياي مدرسه به ويژه مربيان بهداشت مدارس، در مورد نحوه پيشگيري و مواجهه با اين بيماري و ارتباط موثر آن ها با والدين و پزشك بيمار را در کاهش آسیب ها و  خطر حمله بيماري موثر دانست.
او با اشاره به احتمال اختلال روابط اجتماعي در كودكان مبتلا به آسم، گفت: با به كار بستن اصول پيشگيري و درمان آسم، مي توان اين بيماري را مهار كرد.
وی ادامه داد: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهاني، بيش از 300 ميليون نفر در سراسر دنيا از اين بيماري رنج مي برند و سالانه حدود 300 هزار نفر به دليل اين بيماري جان خود را از دست مي دهند که اگر اقدام فوري صورت نگيرد، طي 10 سال آينده اين آمار به 20درصد افزايش مي يابد.
وطن پرست بیان کرد: آموزش اصولي به والدين، اولياي مدرسه و دانش آموزان مي تواند، سبب ارتقای سلامت جسمي و رواني دانش آموزان و منجر به پيشرفت و توسعه كشور شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.