ارومیه؛

آموزش خودمراقبتی سفیران سلامت

در راستای اجرای برنامه تحول سلامت در بخش بهداشت کارگاه آموزش خود مراقبتی سفیران سلامت ادارات در مرکز بهداشت نقده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛، رئیس مرکز بهداشت ارومیه در جمع سفیران سلامت ادارات گفت: از آنجائیکه مهمترین محورتوسعه پایدار، نیروی انسانی بشمار می رود و بهره مندی از زندگی سالم یکی از حقوق اساسی انسان می باشد، لذا با تغییر ساختار و ماشینی شدن جوامع بشری و پیچیده شدن روابط اجتماعی و تغییر عادات و رفتارهای انسان امروز، همگی زندگی و سلامت بشر را مورد تهدید قرار می دهد.

اسکندرزاده افزود: با عنایت به اینکه مشارکت افراد جامعه یکی از اصول بنیادین نظام مراقبتهای بهداشتی اولیه بوده و موفقیت اجرای برنامه های بهداشتی و ارتقاع سطح سلامت در جامعه خصوصا در شهرستان نقده مستلزم پویایی و مشارکت فعال ادارات سطح شهرستان در کل فرایند ارتقاء سطح بهداشت و اعتلای سلامتی می باشد این امر بسیار مهم به جلب مشارکت مردم نیاز دارد و زمانی به اهداف متعالی سلامت دست خواهیم یافت که مردم و همه دستگاههای اجرایی در بهبود شاخص های سلامت مشارکت داشته باشند.

وی اشاره به هدف خود مراقبتی کرد و گفت: ایجاد محیط کار سالم از طریق اجرای برنامه ها وخط مشی های ارتقای سلامت در محل کار،خلق محیط فیزیکی و فرهنگ حمایتی و تشویق شیوه زندگی سالم با همکاری کارکنان و کارفرمایان است.

در ادامه فاطمه زینالی مسئول آموزش مرکز بهداشت ارومیه با اشاره به مزایا و منافع برنامه ارتقای سلامت در محل کار برای کارکنان از جمله افزایش میزان آگاهی و دانش سلامت، افزایش سلامت و رفاه جسمی و روانی، افزایش رضایت شغلی و روحیه کاری و از همه مهمتر:اتخاذ شیوه زندگی سالم تر از آموزش های این کارگاه بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.