سمنان؛

در شهرستان سمنان متکدی بومی نداریم

دراجرای چند طرح جمع‌آوری متکدیان در سمنان تقریباً همه متکدیان غیربومی بوده‌اند.

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از سمنان ،فرماندار سمنان در نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان سمنان با تأکید هماهنگی بین بخشی با دستگاه‌های متولی گفت با تشکیل تیم مددکاری و مشاوره‌ای و با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری سمنان متکدیان شهرستان شناسایی و با صدور حکم قضایی با افرادی که در قالب تکدی گری از حس انسان‌دوستی و مشارکت مردم در کمک به دیگران سوءاستفاده می‌کند برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.
سید عباس دانایی حضور متکدیان در چهارراه‌ها و پشت چراغ‌قرمز و اماکن متبرکه و ورودی داروخانه‌ها و بازار سمنان را به‌عنوان عاملی در نازیبا نشان دادن فضای شهری عنوان و تصریح کرد: این امر نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است.
وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی عمومی در راستای جذب کمک‌های مردمی از طریق مؤسسات خیریه و دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امدادامام خمینی (ره) و اداره بهزیستی گفت: به دنبال تبدیل شهر سمنان به شهر بدون گدا در آینده‌ای نزدیک بوده و در این بخش از تمام پتانسیل اطلاع‌رسانی عمومی به‌منظور کمک سازماندهی‌شده به محرومین از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات خیریه خواهیم بود.
رمضان علی نوچه ناسار معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری نیز در این جلسه با تأکید بر ناامن کردن فضای شهری بیان داشت بخشی از متکدیان فعال سطح شهر را معتادان و کودکان زیر 18 سال تشکیل داده‌اند که باید بر اساس قانون دستگاه‌های متولی پیگیری لازم را به عمل‌آورند.
در این جلسه مقرر شد تا شناسایی متکدیان در بازه زمانی مشخص، ارائه خدمات مشاوره‌ای، مددکاری و درمانی، پیگیری روند قانونی برای افراد سودجو در قالب تکدی گری فعال در شهرستان، حرکت در مسیر تبدیل سمنان به شهر بدون گدا با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی و چگونگی کمک به محرومان شهر سمنان در دستور کار اعضا ستاد قرار گیرد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.