در سه ماهه گذشته؛

بازرسی از 519 واحد تولیدی غذاو دارو در آذربایجان غربی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت:در سه ماهه گذشته از 519 واحد تولیدی مورد بازرسی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حسن ملکی نژاد ظهر امروز درنشست خبری معاون ومدیران امورغذا ودارو که بمناسبت روز جهانی غذا با حضور اصحاب رسانه تشکیل شد، با اشاره به ترویج فرهنگ استفاده از غذای سالم گفت: این معاونت بر مراکز تولید مواد غذایی مثل کارخانجات نظارت دارد و نظارت بر مراکز عرضه محصولات غذایی بر عهده معاونت بهداشت است.

وی در جهت ترویج فرهنگ استفاده از غذای سالم ،نقش رسانه ها مهم دانست و گفت: در راستای نظارت بر واحدهای تولیدی محصولات غذایی هفته‌ای 2 تا 3 روز از کارخانجات اعم از آب، آبمیوه و لبنیات بازدیدهای ادواری انجام می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از مهم‌ترین و فعال‌ترین آزمایشگاههای کشور است خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات نظارتی این معاونت تهیه اجناس از بازار و انجام آزمایشات لازم بر روی آنهاست تا استانداردهای لازم تعیین شود.

ملکی نژاد افزود: این معاونت مانع از واردات محصولات غذایی دارای برخی افزودنی‌ها مانند رنگ به کشور می‌شود چرا که این نوع افزودنی در کشور ممنوع است و هر نوع افزودنی بر محصولات غذایی در کشور بر اساس روال استاندارد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از این کارخانجات به سبب تخلف نیز پلمب می‌شوند تصریح کرد: سال گذشته 57 کارخانه در آذربایجان‌غربی که تخلف عمده داشتند پلمب شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی به واحدهای تولیدی فعال در سطح استان اشاره کرد و گفت: 335 واحد تولیدی فعال دراستان وجود دارد که 519 واحد مورد بازدید معاونت غذا و داروی استان قرار گرفت و از 550 اقلام غذایی و دارویی نیز نمونه‌برداری انجام شد، 105 مورد عدم انطباق به ثبت رسید، 24 مورد نیز توقیف کالا و 6 مورد معدوم کالا شد.

ملکی نژاد با اعلام اینکه استقرار مراکز عرضه سیب اطراف خیابان ها اصلا بهداشتی و درست نیست عنوان کرد: مسئولان در این خصوص باید چاره اندیشی لازم را داشته باشند.

وی یاد آور شد: سال های گذشته در فرآورده های لبنی روغن پالم استفاده می شد ولی الان خوشبختانه هیچ گونه مشکلی جز در بستنی که انهم بدلیل دستگاه مخصوص نداریم.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.