ارومیه؛

اقدمات مطلوب آموزش وپرورش در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی

آموزش و پرورش آذربایجان غربی فعالیت های مطلوبی را در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار آذربایجان غربی گفت: در مراسم گرامیداشت هفته بهداشت و روان در سالن معلم ارومیهاظهار کرد: آموزش و پرورش آذربایجان غربی یک بانک اطلاعاتی از فراوانی انوع آسیبهای اجتماعی در صدد است تا فراهم کند از اولویتهای مهم و حساسی که آموزش و پرورش استان تعیین کرده احصا و شناسایی انواع آسیبهای اجتماعی در دانش آموزان است. .

هوشنگ عطا پور بیان کرد: اقدام دیگر آموزش و پرورش تاسیس کمیته و کارگروه آسیبهای اجتماعی است که انواع آسیبها در مدارس احصا می شود و یک حسایت خوبی صورت گرفته و این باعث شده تا زیرساختها برای مدیریت آسیبهای اجتماعی در مدارس شکل گیرد. .

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: آسیبهای اجتماعی در جمعیت دانش آموزی وجود دارد ولی چون در مرحله احصا ست نمی توان درباره کاهش یا افزایش آن نظر داد سیاستی که دولت در استانها در حوزه مدیریت آسیبهای اجتماعی و توسعه اجتماعی پیگیر است بر کارهای پژوهشی میدانی استوار است که از سال 93 پژوهشهایی در این زمینه آغاز شد. .

عطا پور در ادامه گفت: تحقیق در زمینه سرمایه اجتماعی یکی از پژوهشهای انجام یافته است نگرانی و دغدغه ایکه الان به نوعی همه را درگیر کرده است این است که ما با شیبی ملایم در حال حرکت و رشد شاخص آسیبهای اجتماعی هستیم..

وی اظهار کرد:علل عوامل داخلی و خارجی در این زمینه دخیل است و تاثیراتی روی ذهن و باورها و فرهنگ می گذارنددر حوزه عمومی از سال 93 در مقایسه با 10 سال گذشته با نوعی افت در سرمایه های اجتماعی مواجه بودیم که در همه سنجشهای انجام شده نیز آموزش و پرورش هنوز در صدر اعتماد مردم جای دارد و بعد معلمین و اساتید دانشگاه از بیشترین اعتماد در بین مردم و جامعه برخوردارند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: آموزش و پرورش بیشترین میزان سرمایه های اجتماعی را داراست و اینجا نقش آموزش و پرورش به عنوان نهادی پیشگیری کننده مشخص می شود.

شایان ذکر است ؛همایش گرامیداشت هفته سلامت بهداشت روان با حضور مسوولین استانی و مشاوران مدارس در سالن معلم ارومیه به مدت یک روز برگزار شد در این همایش از فعالان در عرصه سلامت بهداشت و روان در استان با اهدای هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.