ارومیه؛

بازدید کارشناسان از بوفه های غذایی مدارس مهاباد

کارشناسان بهداشت محیط ،صنعت،معدن و تجارت و آموزش و پروش ازبوفه های مدارس مهاباد بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهابادرئیس مرکز بهداشت مهاباد دراین بازدید گفت: سلامت دانش آموزان و کادر آموزشی باید در اولویت هر واحد آموزشی قرار گیرد، و پیشرفت و ارتقای تحصیلی در هر مدرسه ای با اولویت سلامت دانش آموزان و معلمان آن حاصل می شود.

وی افزود: پفک، چیپس، انواع تنقلات و ساندویچ های سرد از میان وعده هایی پرطرفدار میان دانش آموزان است در حالی که امروزه مصرف این مواد خوراکی مضر بیانگر افزایش آمار بالای بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، چاقی، فشارخون بالا و بیماری های قلبی و عروقی است.

دکتر علیزاده آذر با تاکید بر اهمیت سلامت دانش آموزان در مدارس گفت:در طول سال شبکه بهداشت و درمان مهاباد با همکاری آموزش و پروش و اداره صنعت و معدن و تجارت در بازه زمانی هر سه ماه یک بار به طور مداوم از کلیه بوفه های مدارس بازدید می کنند و با عرضه کنندگان غذاهای ناسالم و غیر بهداشتی فاقد شرایط 9 گانه برخورد قانونی می شود.

وی اظهار داشت: یکی از راهکارهای بهبود وضع تغذیه دانش آموزان، دایر شدن بوفه های مواد غذایی سالم در مدارس است.

وی در پایان وی از شهروندان خواست از خرید مواد غذایی فاقد شرایط 9 گانه بسته بندی شده خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 42442250 واحد بهداشت محیط مهاباد تماس و یا با شمار تلفن رایگان 190 بهداشت محیط وزارت بهداشت تماس گرفته و موارد تخلف را اطلاع دهند.

عزیزی مقدم کارشناس سلامت آموزش و پروش مهاباد نیز گفت:بر اساس شیوه نامه پایگاه تغذیه سالم که برای مدارس ارسال شده است دو نوع غذای گرم و سرد برای بوفه ها تعریف شده است.

وی اظهار داشت:غذا های گرم دارای شرایط خاص خود بوده و در هنگام عرضه دمای آن نبایستی کمتر از 70 درجه سانتیگراد باشد و درصورت ماندگاری زیاد غذای گرم باعث ایجاد مسمویت و به خطر افتادن سلامت دانش آموزان می شود.

عزیزی مقدم افزود: در شیوه نامه پایگاه تغذیه سالم عرضه غذا های سرد مانند چیپس و پفک و تنقلات و آبمیوه های زیر 50 درصد ممنوع است و با عرضه کنندگان برخورد قانونی می شود.

شایان ذکر است شرایط 9 گانه شامل نام محصول ، نام و آدرس کارخانه تولید کننده ، شماره پروانه ( ساخت یا کد بهداشتی )،سری ساخت ، تاریخ تولید و انقضاء ، وزن ، شرایط نگهداری ترکیب و فرمول فرآورده ، جمله ساخت ایران می باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.