یاسوج؛

مشارکت 44 درصدی مردم کهگیلویه وبویراحمد در سرشماری اینترنتی

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه وبودجه گفت:اطلاعات حدود 315 هزار نفر ازجمعیت کهگیلویه و بویراحمد در سامانه اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبت شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ معاون سازمان برنامه و بودجه استان در مراسم افتتاح سرشماری حضوری نفوس و مسکن از ثبت اطلاعات314 هزار و 924 هم استانی در این سامانه خبر داد و گفت: اطلاعات 44 درصد جمعیت استان در سامانه اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبت شد .

علی شهابی هم چنین به آمار ثبت اطلاعات خانوارهای استان اشاره کرد و افزود:در این مدت 80 هزار خانوار معادل 44 درصد خانوارهای استان اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کردند.


وی گفت:به نسبت خانوار و جمعیت، استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ شرکت در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن جایگاه یازدهم کشور را دارد که جایگاه بسیار خوبی است.


شهابی هم چنین به آغاز مرحله سرشماری حضوری این طرح اشاره کرد و گفت: این مرحله برای افرادی است که موفق به ثبت اطلاعات خود به روش اینترنتی نشدند که با مراجعه حضوری ماموران سرشماری اطلاعات خانوارها در سامانه ثبت می شود.


وی افزود:افرادی که در مرحله اینترنتی موفق به ثبت نام شدند هنگام مراجعه مامور سرشماری فقط کد آماری اینترنتی را به مامور ارایه می دهند و نیازی به ثبت نام مجدد نیست.


معاون سازمان برنامه و بودجه استان گفت:183مامور در 8 شهرستان استان کار سرشماری حضوری را تا 28 آبان ماه سال جاری انجام می دهند که با توجه به وجود 38 درصدجمعیت استان در شهرستان بویراحمد  76 مامور در این شهرستان مشغول ثبت اطلاعات خانوارها هستند.


علی شهابی افزود:براساس اطلاعیه مرکز آمار ایران نتیجه اولیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن 15 دی ماه سال جاری و نتایج تفصیلی آن نیز مرداد ماه سال آینده منتشر می شود .


وی گفت:ماموران سرشماری با پوششی مشخص و با داشتن کارت شناسایی و تبلت اقدام به ثبت اطلاعات مردم می کنند که ثبت اطلاعت دقیق نیازمند همکاری مردم با آنهاست .


استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در جمع ماموران سرشماری حضوری آمار را پایه برنامه ریزی عنوان کرد و گفت : آمار دقیق پایه برنامه ریزی است و با برنامه ریزی و ثبت اطلاعات می توان در توسعۀ استان بیش از پیش تلاش کرد.


موسی خادمی به مزایای دولت الکترونیک اشاره کرد و افزود:تحولات تکنولوژی و استفاده از دولت الکترونیک اقدام مناسبی است که مرکز آمار ایران با این روش اطلاعات مردم را به طور دقیق ثبت و خطا در این روش به حد اقل خواهد رسید .


وی با بیان اینکه یکی از روش های آمارگیری روش استنباطی است گفت:بر اساس اطلاعات این روش سال گذشته 24 هزار نفر به جمعیت بیکار استان اضافه شد و نرخ بیکاری نیز به تبع آن 4 تا 5 درصد افزایش داشته است.




انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.