یاسوج؛

افزایش 20درصدی شمار ازدواج در استان

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: شمار ازدواج سال جاری نسبت به 6 ماهه اول پارسال در این استان 20 درصد افزایش یافته است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید محمد تقوی در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال شمار ازدواج صورت گرفته در 6 ماهه اول استان را چهار هزار و 821 مورد ذکر کرد.

در 6 ماه اول پارسال چهار هزار و 15 ازدواج در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسید.

آمار موجود نشان می دهد که سال جاری در هرماه به طور متوسط 804 مورد ازدواج در استان صورت گرفته است.

83 درصد ازدواج های صورت گرفته در استان یعنی چهار هزار و هشت مورد بر اساس آمار ثبت و احوال در مناطق شهری اتفاق افتاده است.

تقوی گفت: هشت هزار و 509 نوزاد در 6 ماهه اول امسال در این استان متولد شدند که 246 نفر بیشتر از پارسال است.

براساس این آمار در هر ماه به طور متوسط یک هزار و 418 مورد ولادت در استان به وقوع پیوسته و 56 درصد ولادت ها نیز مربوط به نقاط شهری است.

وی اظهار داشت: شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه با 31 و 25 در هزار نفر بیشترین و چرام و باشت با 14 و 19 در هزار نفر کمترین شمار ولادت را در استان به خود اختصاص داده اند.

به گفته وی در 6 ماهه اول سال جاری یک هزار و 306 واقعه فوت در استان ثبت شده که بر این اساس نرخ حاصل از ثبت فوت در منطقه 3،5 در هزار نفر است.

بیشترین علت فوت در استان کهگیلویه و بویراحمد با 38 درصد مربوط به بیماری قلب و عروق است.
 
مدیر کل ثبت و احوال کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از صدور 30 هزار کارت هوشمند ملی در استان خبر داد و افزود: از 550 هزار نفر افراد دارای شرایط 161 هزار نفر کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.

تقوی تأکید کرد که برای صدور کارت ملی هوشمند در استان محدودیتی وجود ندارد اما همشهریان استقبال چندانی نشان نمی دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست از مردم استان خواست نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

فتاح محمدی افزود: ثبت احوال باید در جهت افزایش استقبال مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند و شناسنامه مکانیزه تبلیغات و اطلاع رسانی کافی صورت دهد.

وی به افزایش سرعت در خدمات رسانی ثبت احوال به مردم تأکید کرد و افزود: تأمین امنیت سامانه الکترونیکی ثبت احوال نیز در اولویت قرار گیرد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن یک درصد مساحت ایران حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد.

بر اساس آمار موجود 52 درصد جمعیت استان در نقاط شهری و 48 درصد در مناطق روستایی و عشایری زندگی می کنند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.