شورای دانش آموزی مهمترین رکن در مدارس/ فرصتی که دانش آموزان خود را بیازمایند

مدیر کل اموزش و پرورش شهر تهران گفت: فرایند جامعه پذیری دانش آموزان در قالب تشکل های دانش اموزی انجام می شود و مسئولین مدرسه نباید با این موضوع به طور سطحی برخورد نمایند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا کمره ای مدیر کل اموزش و پرورش شهر تهران صبح امروز در مراسم نوزدهمین دوره شوراهای دانش آموزی در مدرسه نمونه زمانی منطقه 19 اظهار داشت: تشکیل شوراهای دانش آموزی موضوع مهم و ارزشمند و سرنوشت سازی در تربیت و روند اجتماعی شدن دانش آموزان است و مسئولین و همکاران ما باید نگاه جدی به این موضوع داشته باشند.

وی با بیان اینکه مهم ترین رکن در مدرسه شورای دانش آموزی است، تصریح کرد: همه تلاش های ما در زمینه تربیتی معطوف به دانش اموزان به عنوان یک عنصر مهم در جامعه است و شورای دانش آموزی یک تشکل مهم و منحصر به فرد است که در آیین نامه ها برای آن در خصوص تصمیم گیری در امور مدرسه مسئولیت هایی پیشبینی شده است.

مدیر کل اموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اهمیت شوراهای دانش آموزی در داشتن انتخاب های بهتر دانش آموزان در آینده عنوان کرد: انتخابات شورا فرصتی است که دانش آموزان  خود را بیازمایند و شیوه انتخاب بهترین کاندیدا را بیاموزند، تا با فکر و شناخت رای دهند و از انتخاب کور که مبنا و نتیجه خوبی ندارد ممانعت کنند.

کمره ای اظهار داشت: شورای دانش آموزی بهترین فرصت در زمینه تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان است که فرایند جامعه پذیری آنها در قالب تشکل های دانش اموزی انجام می شود و مسئولین مدرسه نباید با این موضوع به طور سطحی برخورد نمایند.

وی تصریح کرد: جدی گرفتن این انتخابات با تشکیل کمیته های مختلف و ایجاد فرصت گفتگو  و تبادل نظر برای دانش آموزان پیرامون موضوعات و مسائل مختلف تا دانش اموزان باور کنند که نظراتشان موثر و مشارکتشان ارزشمند است.

در ادامه این مراسم کوهستانی مدیر کل آموزش و پرورش منطقه 19 اظهار داشت: ما در انتخابات شورای دانش آموزی روح مشارکت جویی را مشاهده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بستری فراهم است تا یک انتخابات پر شور در 29 اردیبهشت برگزار نماییم تا فضای مدرسه با انتخاب اعضای شورای دانش آموزی به محیطی پویا و شاداب تر تبدیل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار