بوشهر؛

سرانه تولید زباله در بوشهر بیش از میانگین کشوری

سرانه تولید زباله در بوشهر 350 گرم بیش از میانگین کشوری است.

سرانه تولید زباله در بوشهر بیش از میانگین کشوریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرعامل مدیریت سازمان پسماند شهرداری بوشهر گفت: در حالی که سرانه تولید زباله در کشور 500 گرم است، شهروندان بوشهری روزانه 850 گرم زباله تولید می‌کنند.

مسعود غلامزاده فرد با اشاره به این‌که در شهر بوشهر روزانه ۱۷۰ تن زباله تولید می‌شود، افزود: با پایان یافتن مرحله اول و دوم طرح تفکیک از مبدا پسماند در بوشهر مرحله سوم این طرح نیز چند روزی است آغاز شده است.

وی ادامه داد: هشت هزار خانوار در مراحل اول و دوم این طرح مشارکت کرده‌اند و انتظار می‌رود این طرح تا پایان سال برای همه خانوارهای بوشهری به اجرا درآید.

 غلامزاده فرد با اشاره به حضور مستمر آموزشگران سازمان مدیریت پسماند در منازل گفت: واگذاری کیسه های آبی رنگ به شهروندان برای جمع آوری زباله خشک، ارائه بسته های آموزشی مرتبط با تفکیک پسماند، صدور کارت اشتراک شهروندی و نصب بنر اطلاع رسانی در محلات محل اجرای طرح، کارهایی است که برای اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا صورت گرفته است.

 مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بوشهر تصریح کرد: اکنون حدود نزدیک به پنج درصد پسماند شهری بوشهر بازیافت می شود که با اجرای کامل طرح تفکیک از مبدا پسماند این آمار به میزان فراوانی افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که دو هزار مخزن زباله در این شهر جانمایی شده است، ادامه داد: 350 پاکبان در جمع آوری پسماندها مشارکت دارند.

 سالانه 150 میلیارد ریال برای جمع‌آوری و دفع پسماندها در شهر بوشهر هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.