کرمانشاه؛

بهره مندی از قدرت نرم رسانه در مأموریت مبارزه با قاچاق

اگر مردم از آسیب های کالای قاچاق و آثار مخرب ناشی از آن را بر اقتصاد، بیکاری، سلامت و بهداشت آگاه باشند، در استفاده از کالاهای داخلی مشارکت بیشتری خواهند داشت .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ و به نقل از پایگاه خبری پلیس جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: اگر مردم از آسیب های کالای قاچاق و آثار مخرب ناشی از آن را بر اقتصاد، بیکاری، سلامت و بهداشت آگاه باشند، در استفاده از کالاهای داخلی مشارکت بیشتری خواهند داشت و این امر با قدرت نرم رسانه ها امکان پذیر است.  
 سرهنگ "علیرضا مرزبانی" در جلسه قرارگاه مقابله با قاچاق منطقه اورامانات عنوان کرد: مبارزه با این پدیده شوم یک تکلیف شرعی و قانونی است و همه رده های انتظامی با همکاری و با وحدت رویه و اتحاد، یک دلی و با برنامه ریزی هوشمندانه و همه جانبه به بحث مقابله با قاچاق بپردازند.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی استان در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) موفق شد در شش ماهه نخست سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، 192 میلیارد ریال کالای قاچاق را کشف و 31 باند را متلاشی کند.
سرهنگ مرزبانی تصریح کرد: این حجم از کشفیات در شرایطی است که معضل بیکاری گریبان گیر استان مرزی کرمانشاه شده و بسیاری از واحدهای صنعتی به دلیل حجم بالای ورود کالای قاچاق تعطیل شده اند.
 جانشین فرمانده انتظامی استان افزود: اگر فرهنگ نخریدن کالای غیررسمی و قاچاق در جامعه و بین خانواده ها نهادینه شود، علاوه بر کمک به تولید داخلی و رونق اشتغالزایی، به هویت بخشی داخلی، سلامت و امنیت کشور نیز کمک می کند.
سرهنگ مرزبانی بر نقش رسانه ها در مأموریت مهم مبارزه با قاچاق کالا تأکید کرد و گفت: اگر مردم آسیب های کالای قاچاق و آثار مخرب ناشی از آن را بر اقتصاد، بیکاری، سلامت و بهداشت دریابند، در استفاده از کالاهای داخلی مشارکت بیشتری خواهند داشت و این امر با قدرت نرم رسانه ها تحقق خواهد یافت.  
وی تاکید کرد: رسانه های استان تعامل بسیار خوبی با حافظان نظم و امنیت دارند و این شایسته تقدیر است، انتظار می رود برای کاهش اثرات پدیده شوم قاچاق نیز همراه ما باشند تا زیان های اقتصادی قاچاق که زمینه بسیاری از آسیب های اجتماعی است، کمتر شود.
 برای مبارزه با کالای قاچاق کالا، همکاری و تلاش مردم و مسئولان در کنار هم اثرگذار خواهد بود و نیروی انتظامی نیز در راستای این رسالت خطیر، با افزایش اقدامات مراقبتی و اطلاعاتی، فضا را برای سودجویان ناامن خواهد کرد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، قدرت ، نرم ، مبارزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.