همدان؛

رتبه نخست صادرات کالا از تعاونی های استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: 38 میلیون و 769 هزار دلار کالا توسط تعاونی‌های استان همدان صادر شده است.

رتبه نخست صادرات کالا از تعاونی های استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد توصیفیان با اشاره به اینکه یک‎هزار و 302 تعاونی فعال در استان همدان وجود دارد، افزود: از این تعداد 347 تعاونی در بخش صنعت و معدن، 308 مورد در بخش کشاورزی، 488 تعاونی در بخش خدمات، 145 تعاونی در بخش مسکن و عمران و 15 تعاونی نیز در بخش اتحادیه‎ها فعالیت می کنند.

وی به  راه‌اندازی 71 تعاونی در 6 ماهه نخست امسال اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد 23 تعاونی در بخش صنعت و معدن، 10 تعاونی در بخش کشاورزی، 34 تعاونی در بخش خدمات، سه تعاونی در بخش مسکن و عمران و یک تعاونی نیز در بخش اتحادیه راه‌اندازی شده است.

توصیفیان خاطرنشان کرد: از یک‌هزار و 302 تعاونی فعال 387 تعاونی مربوط به شهرستان همدان است همچنین از 71 تعاونی تشکیل شده در شش ماهه نخست امسال 23 تعاونی مربوط به شهرستان همدان است.

وی با اشاره به اینکه عمده صادرات کالا به کشورهای عراق و عمان بوده است، ابراز کرد: فرآورده‌های دامی، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، صنایع دستی، یخچال، دام زنده و... از جمله اقلام صادر شده توسط تعاونی‌های استان همدان بوده است.

انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.