همدان؛

جذب ۲۵۰ نفر از دانش آموزان عشایر در مدارس استان

معاون متوسطه آموزش وپرورش استان از جذب و ساماندهی ۲۵۰ نفر دانش آموز عشایر همدانی به مدارس در سال جاری خبر داد.

جذب ۲۵۰ نفر از دانش آموزان عشایر در مدارس استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عباس احمدی مقیم گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید تا کنون 250 نفر از دانش آموزان عشایر همدانی به صورت رسمی در مدارس جذب شدند.

وی با بیان اینکه جذب و ساماندهی جمعیت عشایری بازمانده از تحصیل تا 15 آبان ماه جاری ادامه دارد، افزود: برای تحصیل این دانش آموزان، اداره کل هیچ گونه محدودیتی ندارد و مدیران مدارس روستایی و حاشیه شهرها نیز موظف به ثبت نام دانش آموزان عشایر در مناطق مختلف هستند.

وی تصریح کرد: همچنین 16 نفر از دبیران، معلمان و آموزگاران استان خوزستان در استان همدان تحت آموزش و تعلیم برای تحصیل دانش آموزان عشایری هستند.

معاون متوسطه ی آموزش وپرورش استان همدان اظهار داشت: برای جذب بازماندگان از تحصیل نیاز و کاهش بی سوادی به یک همت عمومی نیاز داریم و نهادهای مرتبط می توانند نسبت به شناسایی و جذب آنها اقدام کنند.

احمدی مقیم بیان کرد: همچنین 74 نفر از افراد بازمانده از تحصیل در گروه سنی 10 تا 20 سال در استان شناسایی و در مراکز نهضت سواد آموزی جذب شدند.

وی افزود: امسال برای نخستین بار است که تعداد بی شماری از افراد بازمانده از تحصیل و دانش آموزان عشایری در مدارس استان جذب و ساماندهی می شوند.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.