روحانی در دیدار سفیر جدید آکردیته آلبانی در تهران:

توسعه همکاری با کشورهای حوزه بالکان و از جمله آلبانی همواره برای ایران حائز اهمیت است

رییس جمهور گفت: توسعه همکاری با کشورهای حوزه بالکان و از جمله آلبانی همواره برای ما حائز اهمیت است.

توسعه همکاری با کشورهای حوزه بالکان و از جمله آلبانی همواره برای ایران حائز اهمیت استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه (10 آبان ماه) در دیدار «گنتی گاژلی» با اشاره به اینکه ایران و آلبانی از لحاظ فرهنگی و اعتقادی، قرابت‌های فراوانی با هم دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به توسعه مناسبات و ایجاد تحول مثبت در روابط اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و علمی خود با آلبانی است.

روحانی با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های تجاری و اقتصادی دو کشور وجود دارد که می‌توان از آنها در راستای گسترش همکاری‌ها استفاده کرد، تصریح کرد: معرفی این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها به سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دولتی و خصوصی میان دو طرف ضرورت دارد.

رییس‌ جمهوری همچنین همفکری، همکاری و رایزنی ایران و آلبانی در زمینه مسایل مربوط به صلح و ثبات منطقه و جهان را حائز اهمیت دانست.

«گنتی گاژلی» سفیر جدید آکردیته آلبانی نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از تقدیم استوارنامه خود به رییس‌ جمهوری کشورمان، توسعه روابط همه جانبه و ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور را مهم توصیف و بر تلاش و تعهد خود در این راستا تأکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.