به ریاست لاریجانی؛

جلسه رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت آغاز شد

جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت‌خانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ورزش آغاز شد.

جلسه رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت آغاز شد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت‌خانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

گفتنی است، حسن روحانی رئیس‌جمهور هفته گذشته طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آقایان فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، سیدرضا صالحی‌امیری را برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسعود سلطانی‌فر را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به پارلمان معرفی کرد.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، حسن روحانی رئیس‌‌جمهور یک ساعت فرصت دارد از وزرای پیشنهادی خود در صحن علنی دفاع کند.

سپس 2 نفر از نمایندگان به عنوان مخالف و 2 نفر به عنوان موافق برای هر یک از وزرای پیشنهادی به ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق، هر کدام حداکثر 15 دقیقه فرصت سخنرانی دارند؛ البته هر نماینده مخالف یا موافق می‌تواند تمام یا بخشی از وقت خود را به نماینده دیگری دهد.

پس از اتمام سخنرانی مخالفان و موافقان برنامه‌های وزرای پیشنهادی، خود وزرای پیشنهادی پشت تریبون قرار می‌گیرند و حداکثر 30 دقیقه فرصت دارند ضمن تشریح بیوگرافی و سوابق خود، برنامه‌هایشان را ارائه دهند.

در پایان هم رئیس مجلس صلاحیت وزرای پیشنهادی ورزش و جوانان، ارشاد و آموزش و پرورش را به رأی وکلای ملت می‌گذارد و اعلام نتیجه آراء پس از رأى‏‌گیرى براى همه وزرا صورت خواهد گرفت.

کوهکن: سکوت وزیر پیشنهادی در برابر فتنه معنادار تلقی خواهد شد



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار