دبیر علمی یازدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم؛

بی توجهی به بیماری های غدد مرگ را به دنبال دارد

دبیر علمی یازدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم گفت: بی توجهی به اختلالات غدد سبب ناتوانی‌های دائمی و حتی مرگ می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین دلشاد دبیر علمی یازدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، بیان کرد: بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم سیستم‌ها و ارگان‌های مختلف بدن را درگیر می‌کند و چنانچه بدون تشخیص باقی بمانند سبب ناتوانی‌های دائمی و حتی مرگ می‌شوند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه هر روز پژوهش‌های پایه و بالینی، نوآوری تشخیص و درمان‌های قابل توجهی را در حیطه‌ای آندوهرینولوژی به ارمغان می‌آورد که اطلاع آگاهی از این دستاورد‌ها به تشخیص زودرس و درمان کامل‌تر انواع بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم کمک شایانی می‌کند.

دبیر علمی یازدهمین کنگره بین‌المللی افزود: در این کنگره اساتید و دانشمندانی از کشورهای ایتالیا، آلمان، انگلستان، ایرلند، استرالیا، زلاندنو، هلند، دانمارک، مالزی و پاکستان حضور دارند که این کنگره شامل 9 سخنرانی جامع در 12 سمپوزیم است.

دلشاد یادآور شد: در این کنگره 350 مقاله پژوهشی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شده که پس از بررسی و داوری از این میان 60 مقاله جهت ارائه به صورت شفاهی و تعداد قابل توجهی از مقالات نیز جهت ارائه به صورت پوستر پذیرفته می‌شوند.

گفتنی است در این کنگره از اعضای محترم کمیته علمی و ریاست محترم اجرای کنگره و سایر همکاران پژوهشکده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار