یاسوج؛

بیمه روستایی و عشایری بیش از 20 هزار خانوار را زیر پوشش خود دارد

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 20 هزار خانوار این استان زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار گرفتند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عیسی کریمی در جمع خبرنگاران تعداد بیمه‌شدگان تا پایان مهرماه امسال را 20 هزار و 300 خانوار عنوان کرد و گفت: در سال جاری یک هزار و 700 خانوار بیمه شده صندوق بیمه روستاییان و عشایر داشتیم.

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این استان به دلیل نبود صنعت و مشاغل درآمدزا زیر پوشش بیمه‌ای قرار گرفتن بسیار مهم است، بنابراین انتظار می‌رود فرهنگ‌سازی لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه صندوق بیمه روستائیان و عشایر از سال 84 فعالیت خود را شروع کرده است، گفت: 70 درصد حق بیمه را دولت‌ پرداخت می‌کند و تنها 30 درصد آن توسط بیمه شده پرداخت می‌شود.

این مسؤول در ادامه بر لزوم فرهنگ‌سازی و مزایای بیمه روستاییان و عشایر تأکید کرد و گفت: مزایای خوب این صندوق پرداخت دو برابر سهم بیمه‌ شده توسط دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌شده و دریافت مستمری پیری پس از 15 سال پرداخت حق بیمه و داشتن 65 سال سن است.

کریمی جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها، کاهش اختلاف طبقاتی و بالا بردن سطح زندگی روستاییان و عشایر، تأمین امنیت اجتماعی و باز توزیع عادلانه درآمد را از اهداف راه‌اندازی این صندوق بیمه‌ای در کشور عنوان کرد.

این مسؤول گفت: باید آگاه‌سازی لازم در خصوص اهداف و مزایای این صندوق صورت گیرد تا جمعیت فاقد بیمه از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان در جذب آمار بیمه‌شدگان رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی نقش اصحاب رسانه را در فرهنگ‌سازی و مزایای صندوق بیمه روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد مؤثر خواند و گفت: مدیران در اطلاع‌رسانی مزایای این بیمه می‌توانند یاریگر صندوق باشند.

کریمی با تأکید بر اینکه تمام تلاشمان را برای فرهنگ‌سازی بیمه روستاییان و عشایر به کار بستیم، گفت: خوشبختانه با همراهی اصحاب رسانه اعم از مکتوب و مجازی و سیمای استانی اهداف و مزایای  این صندوق را اطلاع‌رسانی کردیم و تاکنون استقبال خوبی از صندوق شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.