ساری،

خارج کردن تومور کلیه از بیمار 54 ساله + تصاویر

تومور کلیه با گسترش به ورید اجوف تحتانی برای نخستین بار در مازندران در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل خارج شد.

دکتر اباذر اکبرزاده پاشا جراح کلیه و مجاری اداری تناسلی و فلوشیب پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی بابل، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: برای نخستین بار در مازندران عمل خارج کردن تومور کلیه با گسترش به ورید اجوف تحتانی با همکاری تیم جراحی کلیه و تیم جراحی قلب در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل انجام شد.

وی با بیان اینکه بیمار مرد 54 ساله اهل ساری با علامت خونریزی شدید از راه ادرار به بیمارستان مراجعه کرده بود افزود: پس از بررسی متوجه توده بزرگ کلیه چپ همراه با درگیری سیاهرگ کلیه چپ و انتشار تومور به ورید اجوف تحتانی شد.

جراح کلیه و مجاری اداری تناسلی، فلوشیب پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی بابل مشخصات این تومور 10 سانتی متر قسمت بالای ورید اجوف و 7 سانتی متر پایین اجوف برشمرد و گفت: در این جراحی ابتدا کلیه همراه با تومور و غده های لنفاوی ناحیه خارج و سپس نسج تومور داخل ورید اجوف تحتانی با شکاف ورید خارج شد.

دکتر اکبرزاده پاشا افزود: این نوع بیماری‌ها، موارد پیشرفته کلیه هستند و بیماران باید قبل از این رسیدن به این موقعیت با وجود خون در ادرار، درد پهلو، احساس ناراحتی در پهلو، شکم، انجام آزمایش ساده ادرار و سونوگرافی ساده کلیه و شکم به پزشکان و مراکز درمانی مراجعه نماید تا در مراحل ابتدایی‌تر تشخیص داده شود.

وی گفت: متاسفانه تومور کلیه در اکثر موارد فقط توسط جراح و خارج کردن تومور قابل درمان است و شیمی درمانی و اشعه درمانی اثرات اندکی دارند.

دکترحمیدرضا وفایی فوق تخصص جراحی قلب و عروق بیمارستان روحانی بابل نیز گفت: این عمل جراحی به مدت پنج ساعت طول کشید و خوشبختانه عمل با موفقیت انجام شد و حال عمومی بیمار مناسب است.

دکتروفایی افزود: بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل با داشتن امکانات لازم، حضور پزشکان متخصص و ایجاد شرایط مناسب قادر به انجام جراحی‌های بزرگ و خاص با همکاری تیم‌های پزشکی در تخصص‌های مختلف است.

وی گفت: در این بیمارستان جراحی‌های مشابه با همکاری تیم‌های مختلف پزشکی انجام می‌شود و نيازی به اعزام بيماران به تهران و سایر مراکز نیست.


خارج کردن تومور کلیه از بیمار 54 ساله + تصاویر

خارج کردن تومور کلیه از بیمار 54 ساله + تصاویر

خارج کردن تومور کلیه از بیمار 54 ساله + تصاویر

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار