ساری؛

هشدار پلیس فتای مازندران به کاربران شبکه های اجتماعی

پلیس فتای مازندران به کاربران شبکه های اجتماعی هشدار داد ،مراقب عکس‌های خصوصی خود در فضای مجازی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،برخی از جرايمی که در فضای مجازی و در بستر اينترنت رخ می‌دهد کلاهبرداری، سرقت اطلاعات، مزاحمت ‌های اينترنتی، فروشگاه‌های کاذب است.

برخی سودجويان با سوء استفاده از عکس‌های شخصی برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی، به ساخت صفحات جعلی با عکس اين افراد اقدام می‌کنند.

اين جرايم در حالی رخ می‌دهد که همزمان با رشد و گسترش فضای مجازی در کشور هر روز شاهد گسترش ارتکاب اين دست جرايم در کشور و متعاقبا نقض حريم خصوصی افراد هستيم، عواملی که توالی فاسد زيادی را در پی خواهد داشت.

سرهنگ حسن محمدنژاد رئيس پليس فتای استان مازندران گفت: امروزه يکی از شايع ترين جرايم، سوء استفاده از عکس‌های خصوصی و شخصی افراد است.

وی افزود: در برخی از برنامه‌های موجود مانند تلگرام و اينستاگرام امکان دسترسی به شماره تلفن افراد وجود نخواهد داشت اما بايد گفت، عکس های کاربران اين فضاها در معرض سوء استفاده خواهد بود.

رئيس پليس فتای مازندران ، گفت : برخی سودجويان با سوء استفاده از عکس‌های برخي کاربران شبکه‌های اجتماعی، به ساخت صفحات جعلی با عکس اين افراد اقدام می‌کنند و از اين راه با انتشار مطالب خلاف قانون اقدام به انجام اعمال خلاف خود می‌کنند.

سرهنگ حسن محمدنژاد افزود: قربانيان اين نوع از جرايم بيشتر زنان هستند، لذا افراد بايد از قرار دادن عکس‌های خود بر روی پروفايل شخصی و قرار دادن آنها در صفحات اجتماعی همچون فيس بوک، تلگرام و اينستاگرام خودداری کنند.

رئيس پليس فتا مازندران، خطاب به شهروندان هشدار داد: چنانچه قربانی اين نوع از جرايم و سوء استفاده ها شده ايد توصيه می شود:

عکس‌های شخصی را به سرعت از صفحات اجتماعی برداريد.

به دادسرای جرايم رايانه‌ای مراجعه کنيد و با ثبت شکايت خود برخورد با متجاوزان به حريم خصوصی را خواستار شويد.

پيشگيری از وقوع اتفاق همواره بايستی مورد توجه افراد باشد چه اينکه بسياری از مسائل و مشکلات حقوقی در اثر عدم رعايت احتياطات قانونی و لازم رخ می دهد.

افراد با قرار ندادن عکس ها و فيلم های شخصی خود در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی تا حدود بسيار زيادی می توانند از وقوع بسياری از اين دست جرايم پيشگيری کنند و به نوعی خود حافظ حقوق خود باشند.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۵ دی ۱۳۹۶
باید مجازات شوند
آخرین اخبار