آخرین خبرها از سوریه؛

پیشروی ارتش سوریه در حومه حما/ پرداخت پول به تروریست‌ها مجوز خروج از شرق حلب

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود توانست بر بخش‌هایی از حومه حما مسلط شود.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه و نیروهای مسلح در عملیاتی ویژه توانستند به صورت کامل بر "خربه‌العباسیه" در منطقه خان شیخ در حومه جنوب غربی دمشق مسلط شوند.

به گزارش یک فرمانده میدانی، ارتش سوریه در عملیاتی فراگیر و ویژه و پس از درگیری با تروریست های جبهه النصره و احرار الشام، به صورت کامل بر خربه العباسیه مسلط شد.

در این درگیری ها شماری از عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند و باقی مانده آنها فرار کردند.

ارتش سوریه پس از این پیشروی به پاکسازی منطقه و خنثی کردن بمب ها و مین‌های کار گذاشته شده از سوی تروریست ها اقدام کرد. تروریست های حاضر در منطقه خان شیخ در محاصره کامل ارتش سوریه هستند.

به گزارش یک منبع نظامی، ارتش سوریه همچنین در حومه شمالی حما بر بلندی های "مصین" در شمال شهرک صوران مسلط شد.

ارتش سوریه همچنین با تسلط بر اطراف "تل البزام" دامنه سیطره خود را در محورهای جنوب، شمال و شرق  این منطقه در حومه حما گسترش داد. در این درگیری ها  نیز شماری از عناصر تروریستی جیش الفتح به هلاکت رسیدند و تسلیحات آنها منهدم شد.

 در شهر حما نیز تلاش عناصر تروریستی برای نفوذ در این شهر با مقابله ارتش سوریه مواجه شد. ارتش سوریه با زیر نظر گرفتن عناصر تروریستی که قصد نفوذ به شهر حما را داشتند، شماری از آنها را به هلاکت رساند و بمب های دست ساز آنها که قصد منفجر کردنشان از راه دور را داشتند، کشف و ضبط کرد.

 ارتش سوریه همچنین کمربند انفجاری و بمب‌های چسبنده 1 و 2 کیلویی را کشف و ضبط کردند. نیروهای ویژه ارتش سوریه نیز با حمله به برخی از مراکز تجمع تروریست های جبهه النصره در حومه شمالی لاذقیه، شماری از عناصر تروریستی را به هلاکت رساندند.

 در دیرالزور نیز ارتش سوریه مقرهای تروریست های داعش در اطراف فرودگاه این منطقه با حملات توپخانه ای و موشکی هدف قرار داد. ارتش سوریه همچنین یک گروه تروریستی مستقر در روستای "جفره" در جنوب شرق دیرالزور را به هلاکت رساند.

در درعاالبلد نیز  ارتش و نیروهای مسلح سوریه مرکز تجمع تروریست های جبهه النصره را که در حال تخریب منازل و مزارع اهالی این منطقه بودند، هدف قرار دادند و تسلیحات و بلدوزر آنها را منهدم ساختند.

گزارش 46 مورد نقض آتش‌بس در سوریه و پیوستن 879 منطقه به طرح آتش‌بس

مرکز روسی نظارت بر آتش بس در سوریه اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته تروریست ها 46 بار آتش بس را نقض کرده اند.

وزارت دفاع روسیه در بیانه روزانه خود اعلام کرد: از مجموع 46 مورد نقض آتش بس از سوی تروریست ها، 20 مورد در دمشق، 18 مورد در حلب، 3 مورد در لاذقیه، 2 مورد در درعا و یک مورد در سویدا گزارش شده است.

در این بیانیه آمده است: تروریست های جبهه النصره دو منطقه "نمیر و کرثا" در درعا را هدف قرار دادند و همچنین به مجتمع مسکونی و واحد تولید برق منطقه "محردا" در حما موشک شلیک کردند.

این در حالی است که نیروی هوایی روسیه و سوریه بیش از دو هفته است که پروازهای خود بر فراز شهر حلب را متوقف کرده اند.

به گزارش مرکز حمیمیم، با پیوستن دو منطقه دیگر از استان لاذقیه به طرح آتش بس در سوریه، تعداد کل مناطقی که به این طرح پیوسته‌اند به 879 منطقه رسید.

تروریست‌ها: با پرداخت پول می‌توانید از شرق حلب خارج شوید 

گروه تروریستی جیش الفتح با انتشار بیانیه‌ای در شرق حلب اعلام کرد: افراد زیر 14 سال  و بالای 55 سال با پرداخت 150 هزار لیره می‌توانند از این منطقه خارج شوند.

پس از اینکه ده‌ها نفر که قصد فرار از مناطق شرقی حلب را داشتند از سوی تروریست‌ها کشته شدند، گروه تروریستی جیش الفتح روش جدیدی را برای تهدید غیرنظامیان در حلب به کار بردند.

این گروه تروریستی با صدور بیانیه‌ای از سوی شورای به اصطلاح نظامی خود اعلام کرد: با پرداخت پول می‌توانید از محاصره خارج شوید و سپر انسانی نباشید.

فعالان شبکه‌های اجتماعی با انتشار ویدئویی که در شرق حلب ضبط شده است، بر خی از بیانیه ها را به دیوارهای منازل مردم نصب شده است به نمایش گذاشتند.

اهداف شوم تروریست‌ها از دریافت این مبلغ برای آزاد کردن مردم بر هیچ کس پوشیده نیست، آنها به دنبال خرید اسلحه و مواد منفجره و تقویت نیروی ضعیف شده خود هستند تا به جنایات بیشتری علیه غیرنظامیان در این منطقه دست بزنند.

جنایت جدید تروریست‌های جیش الفتح در حلب، تیراندازی بی هدف و متداوم به سوی کسانی است که قصد خروج از گذرگاه های امنی را دارند که روسیه و سوریه برای آنها فراهم ساخته است.

به گزارش سانا، این تروریست ها که از سوی ترکیه و عربستان تامین تسلیحاتی می‌شوند در روز یک شنبه این هفته از گاز سمی کلر در حمله به محله مسکونی حمدانیه در غرب حلب استفاده کردند. 

تروریست های جیش الفتح روز گذشته (چهارشنبه) به مناطق مسکونی حمدانیه و الزهرا در حلب حمله موشکی داشته و شماری از زنان و کودکان بی دفاع را زخمی کردند. همچنین با تیراندازی شدید به سوی  بیمارستان الحیاه در حومه حلب، شماری از زخمی کردند و برخی از خودورهای امدادی را هدف قرار دادند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار