لرستان؛

رونمایی و اکران انیمیشن ناسور در خرم آباد

انیمیشن عاشورایی ناسور روز شنبه در حوزه هنری خرم آباد رونمایی و اکران شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ رئیس حوزه هنری لرستان در آئین رونمایی از این انیمیشن گفت: این اثر فرهنگی تصویرگر عاشورا در قالب یک انیمیشن بوده و به دلیل اینکه تولید هنرمند لرستانی است باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

امیدی پور با بیان این که انیمیشن ناسور برای مدارس شهرستان خرم آباد در دو نوبت صبح و عصر و بصورت نیم بها به نمایش گذاشته می شود

وی افزود: اکنون سینمای جهان به سمت ساخت انیمیشن پیش می رود.

تهیه کننده انیمیشن ناسور نیز در این آیین گفت: ناسور کلمه ای است با قدمت پنج هزار ساله به معنی ' زخمی که هرگز التیام نمی یابد و حرارتی که هرگز سرد نمی شود' است.

دالوند افزود: این اسم برگرفته از ارادت شیعیان به امام حسین (ع) بوده و عشقی که به این امام همام در دل مسلمانان وجود دارد تا ابد سرد نمی شود.

وی گفت: کار ساخت این انیمیشن 18ماه طول کشید که و در ساخت آن 30نفر فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: اکران اولیه این اثر در ابتدای محرم در کربلا آغاز و بعد از آن در کشور و بصورت همزمان در آمریکا، کاندا و انگلیس به نمایش در آمده است.

انیمیشن سینمایی ناسور به کارگردانی کیانوش دالوند و تهیه‌کنندگی داریوش دالوند ساخته و محصول شرکت انیمیشن آریا صنعت تخیل بروجرد بوده که بر اساس منابع معتبری از جمله نفس المهموم تألیف شیخ عباس قمی و کتاب های لهوف و آه نوشته شده و ساخت آن ازاوایل سال 1393 آغاز و بهمن ماه سال 1394 به پایان رسیده است.

تولید این انیمیشن سینمایی که راوی جراحتی از شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یارانش در دل همه آزادی خواهان جهان ایجاد کرده و واقعه کربلا و بخش اعظمی از داستان آن به تصویر کشیده است.

انیمیشن ناسور در سال94 در بخش انیمیشن سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر وهمچنین جشنواره غدیرعراق درخشیده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.