تقویت و تجهیز آزمایشگاهی و ایمنی در دستور کار باید قرار گیرد

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: تقویت و تجهیز آزمایشگاهی و ایمنی در دستور کار باید قرار گیرد به طوری که در این میان سهم وزارت علوم، 30 درصد و سهم معاونت علمی 40 درصد است و 30 درصد نیز خود دانشگاه‌ها باید اعتبار قرار دهند.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: وزارت علوم با همکاری سازمان استانداردبرنامه ی در صدد نظام ایمنی از لحاظ استاندارد کردن تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه ها دارد.

وی با بیان اینکه در راستای ساماندهی تجهیزات آزمایشگاهی آمارهایی از تجهیزات و توانمندی‌های آزمایشگاه‌ها دریافت شده است، ادامه داد: در این حوزه به دنبال تقویت نیازهای منطقه‌‌ای آزمایشگاه‌ها هستیم و در هدف های بعدی موضوع تقویت آزمایشگاه‌های ملی و کمک به بخش خصوصی برای ورود به این موضوع را در دستور کار قرار داده ایم.

معاون پژوهشی وزارت علوم بیان کرد: در این خصوص دوره های آموزشی به دانشگاه ها برای دانشجویان در مرحله پروژه پایانی ارائه شده تا ملزم به یک دوره ی نظام ایمنی کاری که هم از لحاظ سیستم اجرای مدیریت در دانشگاه ها را داشته باشند.

احمدی با بیان این که سال 78، 180 میلیون دلار به صورت وام ارزی برای خرید تجهیزات به دانشگاه‌ها درنظر گرفته شد که تنها 80 میلیون دلار آن محقق شده، افزود: با وجود توسعه تحصیلات تکمیلی از سال 80 به بعد میزان اعتبار تنها به این بخش ها 80 میلیون دلار تجهیزات به دانشگاه‌ها تزریق شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم توسعه تحصیلات تکمیلی این مبلغ بسیار کم است. به همین دلیل دانشگاه‌های ما به شدت دچار مشکل تجهیزات آزمایشگاهی هستند و این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی ما است.

احمدی در خصوص هزینه های این طرح گفت: برای اجرای این طرح علاوه بر اعتباراتی که در داشگاه صورت گرفته  شده که برای کمک و هماهنگی دولت قرار بود در بودجه ی سال 95 مبلغی در نظر گرفته شود که هنوز این اعتبار برای تقویت آزمایشگاه محقق نشده است. 

وی اضافه کرد: در این میان سهم وزارت علوم، 30 درصد و سهم معاونت علمی 40 درصد است و 30 درصد نیز خود دانشگاه‌ها باید اعتبار قرار دهند.

معاون پژوهشی وزارت علوم یادآورشد:در حال حاضر پیگیری های در این زمینه صورت گرفته است که امیدواریم با اعتبارات ارزی  و ریالی که در اختیار ما گذاشته شود بتوانیم نیاز دانشگاه ها را تامین کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار