بسته اخبار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران جوان در روز شنبه

حوزه دانشگاه و کنکور باشگاه خبرنگاران جوان امروز (شنبه 15 آبان ماه) با اخبار مهمی روبه‌رو بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه دانشگاه و کنکور امروز با اخبار متنوعی از جمله زمان ثبت نام دوره جدید اعزام دانشجویان به عتبات و اطلاعیه های تکمیل ظرفیت برخی دوره های دانشگاه‌ها روبه‌رو بوده است.

شانزدهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات از اوایل بهمن ماه 
محمدرضا فقیهی رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به آمار دوره پانزدهم سفر بیان کرد: طبق آمارها بیش از 92 هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور به این سفر معنوی مشرف شدند.

وی با بیان اینکه در دوره پانزدهم بیش از 18 هزاردانشجو به عتبات اعزام شدند، افزود: اعزام دوره شانزدهم عتبات دانشگاهیان اوایل بهمن ماه سال جاری آغاز می شود که زمان دقیق آن متعاقباً از سایت لبیک به نشانی www.labbayk.ir اطلاع رسانی می شود.

اطلاعیه تکمیل ظرفیت دوره‌های کاردانی فردا 16 آبان ماه اعلام می‌شود 
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش بیان کرد: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با تکمیل ظرفیت رشته‌های تحصیلی دوره‌های کاردانی نظام جدید، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی از فردا 16 آبان و اطلاعیه تکمیل ظرفیت پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه ای(ناپیوسته) نظام آموزشی مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای سال تحصیلی 95-96 از امروز بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه 17 آبان ماه نیز منتشر می شود.

وی افزود: تکمیل ظرفیت برخی از رشته های دانشگاه پیام نور که از 24 مهر ماه آغاز شده بود تا 24 آبان 95 ادامه دارد.

موافقت نامه تشکیل اتحادیه خوابگاهداران غیر دولتی کشور صادر شد 
علیرضا شوکتی رییس هیات مدیره خوابگاه داران غیردولتی کشور گفت: پس از ماهها پیگیری موافقت نامه تشکیل اتحادیه کشوری خوابگاهداران غیر دولتی کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر و ابلاغ شد.

وی افزود: کلیات طرح پیشنهادی خوابگاهداران غیر دولتی در خصوص تامین نیاز و رفع مشکلات این خوابگاهها در سراسر کشور پس از تصویب نهایی ابلاغ شد  که طبق دستورالعمل مربوطه اعضای هیات موسس باید در مدت 2 ماه نسبت به ارایه مدارک کامل و جهت صدور مجوز نهایی اقدام کنند.

انعقاد قرارداد با وزارت دفاع برای اجرای هزار و 200 پروژه دانشگاهی 
وحید احمد معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: انعقاد قرارداد با وزارت نفت در مورد ازدیاد برداشت از مخازن نفت در20 میدان نفتی طی سال گذشته، 12 پروژه در زمینه صنایع پایین‌دستی برای سال جدید و تفاهم‌نامه همکاری با وزارت نیرو برای انجام پروژه‌های مشترک از برنامه های این وزارت خانه است.

وی بیان کرد: در حال حاضر با همکاری وزارت دفاع برای اجرای بیش از یک‌ هزار و 100 پروژه، قراردادهایی با وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، هوا و فضا و غیره در این بخش صورت گرفته است.

تقویت و تجهیز آزمایشگاهی و ایمنی در دستور کار باید قرار گیرد 
وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه سال 78، 180 میلیون دلار به صورت وام ارزی برای خرید تجهیزات به دانشگاه‌ها درنظر گرفته شد که تنها 80 میلیون دلار آن محقق شده، افزود: با وجود توسعه تحصیلات تکمیلی از سال 80 به بعد تنها 80 میلیون دلار تجهیزات به دانشگاه‌ها تزریق شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم توسعه تحصیلات تکمیلی این مبلغ بسیار کم است، به همین دلیل دانشگاه‌های ما به شدت دچار مشکل تجهیزات آزمایشگاهی هستند و این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی ما است.

سهم 2 درصدی بودجه فرهنگی دانشگاه علوم تحقیقات از کل بودجه 
محمد قهدریجانی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه واحد علوم تحقیقات اعلام کرد: این واحد در اجرای برنامه‌های فرهنگی همیشه پیشگام و با توجه به کاهش دانشجو هیچگاه بودجه فرهنگی کم نشده است، درواقع برنامه‌ها طبق دفترچه زمان‌بندی اجرا می‌شود.

به گفته وی، بودجه فرهنگی بعنوان یکی از اولویت های اصلی این دانشگاه از محل شهریه دانشجویان تامین می‌شود و میزان آن 2 درصد از کل بودجه دانشگاه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار