بیرجند؛

اجرای طرح های ملی در اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی

در سال جاری چندین طرح ملی در حوزه ی دامپزشکی خراسان جنوبی اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:طرح مرغ سایز و طرح ارزیابی خون انگل های خارجی دام ها دو طرح ملی هستند که برای اولین بار در کشور،در خراسان جنوبی اجرا خواهند شد.

دکتر رفیعی پوربا بیان اینکه طرح یک ساله مرغ سایز،با هدف کاهش 200 گرم از وزن مرغ در هر فصل،از دی ماه آغاز می شود،افزود: این طرح هم برای تولید کننده به دلیل کاهش هزینه و هم برای مصرف کننده به دلیل کاهش بیماری و چربی های اضافی در مرغ،مفید است.

وی از اجرای طرح ملی ارزیابی خون انگل های خارجی دام ها در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت: در این طرح دامپزشکان زمانی که برای واکسیناسیون به کل خراسان جنوبی می روند،از انگل هایی مانند کک،شپش و کنه نمونه برداری کرده و پس از آزمایش های لازم در آزمایشگاه تشخیص کشور، مشخص می شود که کدام انگل بیشتر در منطقه شایع است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: هدف از انجام این طرح این است که زادگاه ویروس در منطقه تشخیص داده و اقدامات ویژه برای مبارزه با آن انجام شود.

دکتر رفیعی پور با بیان اینکه واکسیناسیون در خراسان جنوبی به خوبی انجام می شود،گفت:در زمینه ی تب برفکی خراسان جنوبی تنها استانی بوده است که به دو دلیل واکسیناسیون صد در صد و گرمای هوا ،موردی از مشاهده بیماری گزارش نشده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار