بیرجند؛

واکسیناسیون یک هزار و 880 نفر شتر علیه بیماری شاربن در نهبندان

از ابتدای سال جاری تاکنون برای جلوگیری از شیوع بیماری شاربن واکسیناسیون یک هزار و 880 نفر شتر درشهرستان نهبندان انجام شد.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بیرجند؛گفت:شهرستان نهبندان با توجه به شرایط آب و هوایی ویژه یکی از مهمترین مناطق پرورش شتر در خراسان جنوبی تلقی میشود.

محمد راهانجام افزود: یکی از اقدامات مهم دامپزشکی پیشگیری، مبارزه و کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام از جمله شاربن سیاه زخم است.

وی گفت: این بیماری با خروج خون تیره رنگ از منافذ طبیعی بدن دام و مرگ ناگهانی آن همراه است و در دامهایی که سابقه واکسیناسیون نداشته باشند به صورت حاد و فوق حاد بروز کرده و سبب تلفات سنگین میشود.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان افزود: انجام عملیات به موقع واکسیناسیون شترها میتواند تا حد بسیار زیادی از خسارات اقتصادی ناشی از این بیماری جلوگیری کند.

راهانجام با بیان اینکه بیماری شاربن یکی از بیماریهای مشترک بین انسان و دام است، گفت: اگر انسان در تماس با حیوانات آلوده با این بیماری و یا بافتهای آلوده آنها مانند گوشت، احشاء و پوست قرار گیرد، میتواند به این بیماری دچار شود.

وی افزود: درهشت ماهه سال جاری شبکه دامپزشکی نهبندان برای جلوگیری از شیوع این بیماری اقدام به واکسیناسیون یک هزار و 880 نفر شتر کرده است.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان افزود: از پرورشدهندگان شتر درخواست می شود که برای حمل بهداشتی شتر با شبکهدامپزشکی هماهنگیهای لازم را به عمل آورند تا برابر مقررات و اصول حمل بهداشتی دام اقدامات لازم انجامپذیرد.

راهانجام اظهار کرد:شهرستان نهبندان قطبپرورش شتر استان به شمار میرود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار