شخصیت‌های سیاسی پاسخ می‌دهند؛

ترامپ یا کلینتون؛ کدام یک برای ایران بهترند؟

پیرامون رفتار کلینتون و ترامپ با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به ایران با شخصیت های سیاسی به گفت‌وگو نشستیم.

ترامپ یا کلینتون؛ کدام یک برای ایران بهترند؟به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز 18 آبان ماه در حالی برگزار می‌شود که نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای کسب عنوان ریاست جمهوری چند ماهی به رقابت پرداخته‌اند.

در این میان هم موضوع ایران یکی از بحث‌های داغ این دو نامزد بود و بارها و بارها در اظهارات و سخنرانی‌های خود نسبت به آن اعلام موضع نموده‌اند. اکنون باشگاه خبرنگاران جوان در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نظرات چند تن از شخصیت‌های حزبی و سیاسی را جویا شده است.

پیرامون رفتار کلینتون و ترامپ با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به ایران با "ابوالقاسم رئوفیان" عضو جبهه ایستادگی، "محمدجواد حق شناس" عضو حزب اعتماد ملی، "سیدکمال سجادی" سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، "حسین کمالی" دبیر کل حزب اسلامی کار به گفت‌وگو نشستیم.

ضدیت با ایران، راهبرد اصلی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان است

ترامپ یا کلینتون؛ کدام یک برای ایران بهترند؟
کمال سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون رفتار کلینتون و ترامپ با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به ایران اظهار داشت: ساختار سیاسی آمریکا علیه نظام و انقلاب اسلامی ایران است. سیاستمداران آمریکا این موضوع را در برنامه‌ها و استراتژی‌های خود مورد نظر قرار می‌دهند.

سخنگوی جبهه پیروان با تاکید بر اینکه برای ما فرقی ندارد که ترامپ یا کلینتون رئیس جمهور آمریکا شوند، گفت: ضدیت با ایران، راهبرد اصلی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان است و فقط  روش کار آنان متفاوت است.

وی با بیان اینکه ترامپ و کلینتون در مناظرات‌ خود حرف مثبتی نسبت به کشورمان نزدند، تاکید کرد: راهبرد سران آمریکا این است که به انقلاب اسلامی ما ضربه بزنند و منافع استکباری خود و رژیم صهیونیستی را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در تعامل با ما به دنبال فرمول برد-باخت است، خاطر نشان کرد: از آنجایی که آنان در ارتباط با کشورمان راهبرد برد - برد را دنبال نمی‌کنند، فرقی ندارد که رئیس جمهور بعدی آمریکا دموکرات و یا جمهوری‌خواه باشد.

سیاست جمهوری‌خواهان تهاجمی‌تر از دموکرات‌ها است

ترامپ یا کلینتون؛ کدام یک برای ایران بهترند؟

ابولقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛پیرامون رفتار کلینتون و ترامپ با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به ایران اظهار داشت: پیروزی ترامپ و یا کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نباید برای ما فرقی داشته باشد.

عضو جبهه ایستادگی ادامه داد: دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در آمریکا نقشه راه و دستور را از صهیونیست‌ها می‌‌گیرند و تنها تفاوت‌شان در این است که سیاست جمهوری‌خواهان تهاجمی‌تر از دموکرات‌ها است.

وی با اشاره به اینکه حرکات استکباری دموکرات‌ها به مراتب کمتر از جمهوری‌خواهان است، خاطر نشان کرد: تنها تفاوت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها نسبت به هم، میزان خشونت‌شان است زیرا سیاست جمهوری‌خواهان تهاجمی‌تر از دموکرات‌ها است.

برای ما بهتر است کلینتون رئیس جمهور آمریکا شود

ترامپ یا کلینتون؛ کدام یک برای ایران بهترند؟

حسین کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون رفتار کلینتون و ترامپ با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به ایران اظهار داشت: در روابط بین ایران و آمریکا عدم اعتماد وجود دارد، روی کار آمدن دموکرات‌ها و جمهوری خواهان تفاوت چندانی برای ما نخواهد داشت.

دبیرکل حزب اسلامی کار افزود: در رابطه با مسائلی چون موضع‌گیری ایران نسبت به رژیم‌ صهیونیستی بین جمهوری‌خواهان و دوکرات‌‎ها فرقی وجود ندارد و هر دو حزب این اقدام کشورمان را نمی‌پذیرند.

وی تصریح کرد: ما با منافع ملی و کمربند امنیتی که برای خودمان در نظر می‌گیریم هیچ کدام از این دو حزب این موضوع را برای ما به عنوان یک حق طبیعی به رسمیت نمی‌شناسند در حالی که این مسئله را برای خود در نظر می‌گیرند.

کمالی گفت: در رابطه با نقش ایران در منطقه نیز باید گفت که متحدین منطقه‌ای آمریکا در بسیاری از مسائل با ما در تعارض هستند، ما با آمریکا در این زمینه نیز اختلاف نظر‌هایی داریم .

کمالی خاطر نشان کرد: اگر زبان دموکرات‌ها زبان گفت‌وگو و حل و فصل مسائل باشد طبیعتا برای ما بهتر است که کلینتون رئیس جمهور آمریکا شود تا نسبت به جمهوری خواهان که خشونت پیشه می‌کنند و ایران را وارد فاز جدیدی از تخاصمات کنند.

رفتار کلینتون و ترامپ در برابر ایران متفاوت است

ترامپ یا کلینتون؛ کدام یک برای ایران بهترند؟

محمد جواد حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون رفتار کلینتون و ترامپ با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به ایران اظهار داشت: رفتار کلینتون و ترامپ در برابر ایران از منظرهای مختلف قابل بررسی است.

وی در ادامه افزود: کلینتون بخاطر نمایندگی موضوعات و حضور داشتن در سیاست خارجی دولت اوباما نسبت به تعهداتش در برجام پابرجاست و مقید است سیاست خارجی فعلی را دنبال کند. 

حق‌شناس با اشاره به اینکه کلینتون شخصیت شناخته شده و قابل پیش‌بینی دارد، ادامه داد: می‌توانیم شخصیت سیاسی کلینتون را نسبت به رفتار سیاسی‌اش محاسبه کنیم. 

عضو حزب اعتماد ملی تصریح کرد: کلینتون در صورتی که ایران و آمریکا به نقطه تقابل برسند توان اجماع‌سازی را در حوزه‌های سیاست بین‌الملل دارد و این ممکن است به ضرر ما باشد.

وی درخصوص رفتار ترامپ نسبت به ایران با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ترامپ بخاطر نداشتن سابقه اجرایی مشخص و در عین حال عدم ارتباط با حزب دموکرات، خودش را خیلی مقید به سیاست‌های فعلی نمی‌داند.

حق‌شناس با اشاره به اینکه ترامپ شخصیت غیرقابل پیش‌بینی دارد، گفت: ممکن است ترامپ رفتارها و اقدامات خارج از چارچوب را در دستور کارش قرار دهد.

عضو حزب اعتماد ملی در پایان خاطر نشان کرد: ترامپ بخاطر جایگاهی که در فضا و عرف بین‌الملل پیدا کرده است شاید قدرت اجماع‌سازی فضای بین‌الملل علیه ایران برایش مهیا نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
هیچکدوم
عروسک عوض میشه ولی عروسک گردان خیر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
هیچکدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
هیچکدوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
سلام. سگ زرد برادر شغاله. لعنت بر هر دوتاشون
آخرین اخبار