زنجان؛

فصلنامه فرهنگ زنجان منتشر شد

معاون فرهنگی، قرآنی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از انتشار چهل و نهمین شماره فصلنامه فرهنگ زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ ابراهیم قاسمی با اعلام این خبر گفت: فصلنامه فرهنگ زنجان به صورت مستمر و برای معرفی ظرفیت‌های استان منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اخیراً نیز چهل و نهمین شماره این فصلنامه منتشر شده است، تصریح کرد: فصل‌نامه فرهنگ زنجان به‌عنوان نشریه فرهنگی، دینی، پژوهشی در دانش‌گستری و معرفت‌افزایی منتشر می‌شود.

معاون فرهنگی، قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: فصل‌نامه در قالب موضوعات دینی و هنری، نقد و رویدادهای مهم فرهنگی و هنری استان براساس معیارهای علمی پژوهشی منتشر و چاپ می‌شود.

قاسمی با اشاره به اینکه چهل و نهمین شماره فصلنامه فرهنگ زنجان نیز شامل موضوعات متعددی است، تصریح کرد: ماهیت و زمینه شکل‌گیری بست خانه‌های شهر زنجان در دوره قاجاریه، قیدار پایگاه مذهبی علما و روحانیون در دوره جهانشاه خان امیر افشار، بررسی کاروان سراهای مسیر کاروانی سلطانیه- زنجان- میانه، معرفی دو نمونه از اشیای منقول تاریخی وقفی استان زنجان از جمله مطالب این شماره است.

وی تصریح کرد: مساجد زنجان در دوره دوم حکومت قاجارها- نیم نگاهی به مجموعه شعر « آنا یوردوم، وطنیم زنجان» و نگاهی به تاریخ آموزش و پرورش رسمی سلطانیه از دیگر مطالبی بوده که در این فصلنامه چاپ شده است.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: فصلنامه ، فرهنگ ، زنجان ، منتشر ، شد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.